Als u een klein of middelgroot bedrijf runt, bent u waarschijnlijk bekend met de moeilijkheden om nieuwe klanten aan te trekken. Natuurlijk werken goede ouderwetse methoden zoals mond-tot-mondreclame nog steeds, maar dat is beslist niet voldoende om in 2022 nieuwe klanten te werven. Daarom is het belangrijk om een online reclamecampagne te lanceren om nieuwe klanten aan te trekken. Hoe gaat u te werk? Click+ heeft een dossier samengesteld om u te leren hoe u uw zichtbaarheid kunt verhogen met Google Ads!
Waarover gaat het?
Geen idee wat Google Ads is? Geen paniek, wij zijn hier om het u duidelijk te maken! Het is de perfecte tool voor het opzetten van een online reclamecampagne. U bent vrij om de advertentie van uw keuze te maken om een publiek te bereiken dat misschien geïnteresseerd is in uw producten, merk of diensten. De gevarieerde mogelijkheden ervan bieden aanzienlijke voordelen voor elk bedrijf dat wil groeien.
Wat zijn de voordelen van Google Ads voor mijn bedrijf?
De lijst gaat maar door, van fijn afgestemde targeting tot aangepaste trefwoorden en een nauwgezet budgetbeheer.
- Tal van mensen raken
Kent u mensen die niet op Google zoeken? Natuurlijk zijn er alternatieve zoekmachines en mogelijkheden dan het bedrijf uit Mountain View. de meerderheid van de mensen gebruikt Google wanneer zij willen zoeken. Als grootste zoekmachine ter wereld heeft Google een niet te negeren impact. Bovendien kunnen dankzij de partnerships met YouTube en Gmail ook Google Ads op deze sites worden gebruikt. Tot slot is het essentieel om daar uw advertenties te creëren. - Breed scala van personen
Behalve de mogelijkheid om veel mensen te bereiken, kunt u zich met Google Ads ook richten op de categorieën van mensen in wie u het meest geïnteresseerd bent. Dat wil zeggen, die waarschijnlijk meer van uw artikelen, merk en diensten zullen houden. Het is mogelijk om de mensen te kiezen aan wie u uw advertentie wilt tonen op basis van hun leeftijd, geslacht, taal, woonplaats, tijdstip van de dag, welk toestel zij gebruiken om online te gaan, enz. Zoals u ziet, maken de vele mogelijkheden dit al tot een formidabele tool. - Verschillende technieken om mensen aan te trekken
Een van de voordelen is dat u verschillende reclamecampagnes kunt opzetten. Hiermee kunt u potentiële kopers in de verschillende stadia van de verkooptunnel bereiken. U kunt bijvoorbeeld het trefwoord: "tuinmeubelen" kiezen om prospects aan te trekken bij het begin van hun zoekactie, hen doorverwijzen naar een "landingspagina" en hen informatieve content van hoge kwaliteit geven. Een andere techniek is het gebruik van de lange staart van woorden. Bijvoorbeeld: "tuinmeubelen voor alle seizoenen" is een veel specifieker trefwoord. Daarom zal het een kleiner, meer "niche"-publiek aantrekken, maar wel een publiek dat al een duidelijk idee heeft van wat het zoekt. Uw kansen op succes zijn dan groter, omdat u specifiek op de zoekvraag van de gebruiker ingaat. Dit is een eenvoudige manier om de conversies te maximaliseren. - Beantwoorden aan een vraag Het tonen van uw product via Google Ads zal niet als opdringerig worden ervaren, want de gebruiker is op zoek naar het artikel in kwestie. Zijn aandacht is groter dan wanneer hij wordt bestookt met advertenties op sociale media. Natuurlijk kan hij een voorwerp willen kopen wanneer hij zijn nieuwsfeed op Instagram bekijkt, maar zijn primaire bedoeling is niet altijd om te kopen. Terwijl u, door Google Ads te gebruiken precies verschijnt waar de gebruiker zoekt. Praktisch gezien brengt u een oplossing en een antwoord op hun vraag.
- Houd uw campagne onder controle
Stelt u zich eens voor, u lanceert een printcampagne die zich probeert te richten op vrouwen van 20 à 30 jaar. Pech voor u, het zijn tienermeisjes die uw product willen! U heeft niet de mogelijkheid, zonder opnieuw geld uit te geven, om dit recht te zetten. Met Google Ads daarentegen kunt u uw campagne van begin tot einde beheren. Dat wil zeggen dat u de mogelijkheid heeft om op elk moment uw advertentiecampagne te wijzigen. In het voorbeeld hierboven kunt u het profiel van uw typische koper met een paar muisklikken veranderen! U hoeft niet langer te wachten tot uw reclamecampagne mislukt voordat u een nieuwe begint. U hoeft alleen maar het traject te veranderen om weer op het goede spoor voor succes te raken. - Strikt budget
Het gebruik van Google Ads is ook een gelegenheid om uw budget goed in de gaten te houden. U kiest hoeveel u per dag voor uw campagne wilt betalen. U hoeft alleen maar het maximumbedrag in te stellen en Google Ads de rest te laten doen. Als u ooit merkt dat de campagne het niet goed doet, dan kunt u deze van de ene dag op de andere stopzetten. Als ze daarentegen een daverend succes is, staat het u vrij uw maximale uitgaven te verhogen om uw kansen nog te vergroten! - Neem wat afstand van uw campagnes
Aan het einde van elke campagne beschikt u over volledige statistieken die u tonen hoe de campagne verlopen is. Een manier om direct te zien welke elementen ontbraken of juist bijzonder goed werkten. Bovendien beschikt u over gegevens over het sociaaleconomische profiel van de bezoekers, de manier waarop zij zich op uw site gedroegen (bestede tijd, geraadpleegde pagina's, verlaten pagina's...). Waardevolle gegevens die u zullen helpen bij de ontwikkeling van toekomstige reclamecampagnes. - Sneller dan SEO
Hoewel Google Ads-campagnes sneller resultaten kunnen opleveren dan SEO-technieken, die erop gericht zijn het verkeer organisch te verbeteren, mogen ze niet tegen elkaar worden uitgespeeld. Deze technieken moeten gecombineerd worden om uw kansen op succes zo groot mogelijk te maken. Google Ads speelt in op de korte termijn door uw advertentiecampagne boven de Google-resultaten te laten verschijnen. SEO daarentegen is een langetermijnstrategie, want het kan jaren duren voordat uw site goed scoort in de SERP’s (resultatenpagina's van zoekmachines). - Bestendig uw reputatie
Behalve het converteren van uw prospects, is Google Ads ook een goede manier om uw reputatie te verbeteren. Wanneer u bovenaan de SERP's verschijnt, laat u de internetgebruikers immers kennismaken met u, uw merk, uw slogan en uw diensten. Onbewust zult u deel gaan uitmaken van hun referentiesysteem. Uw advertentie vestigt op natuurlijke wijze een vorm van geloofwaardigheid, reputatie en referentie in het hoofd van de potentiële koper. Zij weten nu dat u bestaat en wat u aanbiedt. Daarom versterkt u uw deskundigheid in de collectieve verbeelding. - Gebruik verschillende biedstrategieën
Er zijn verschillende soorten kosten per klik voor uw campagne. Afhankelijk van uw doel zal het beter zijn het ene boven het andere te kiezen:
• Kosten per klik: om de meeste trafiek naar uw website/landingspagina te lokken
• Kosten per duizend: richt zich op verspreiding en aantal weergaven
• Kosten per acquisitie: om aankopen te maximaliseren betaalt u alleen wanneer een surfer iets koopt, zich inschrijft voor een nieuwsbrief...
Wilt u de kosten per klik onder de knie krijgen? Kosten per klik gebruiken betekent in het algemeen ook alleen betalen voor resultaten. Dit garandeert dat u geen geld verliest wanneer u campagnes lanceert. - Houd uw rivalen in de gaten
Hoe een goede reclamecampagne ontwerpen? Het is soms interessant om eens te kijken wat uw directe concurrenten doen. Zo kunt u analyseren hoe die zich presenteren, hoe zij zichzelf promoten, het soort reclame dat zij gebruiken, enz. Een eenvoudige manier om het tegenovergestelde te doen en gemakkelijker op te vallen!
Waarom zou ik Click+ kiezen om mij te helpen met mijn reclamecampagne?
Dat is een goede vraag! Ons team van deskundigen heeft maar één doel: u helpen uw zichtbaarheid met Google Ads te verhogen. Wij bieden u verschillende formules om meer bezoeken van internetgebruikers aan uw website te genereren. Bovendien zorgen wij voor de creatie van een geoptimaliseerde minisite om leads te genereren, dankzij de landingspagina. Ons hele team zal ook zorgen voor het beheer van uw campagne en de statistische controle van de prestaties.
Google Ads Formule
- zichtbaarheid op zoekmachines
- Klantenzone en maandelijkse statistische verslagen
- Opvolgen van gecertificeerde Google Ads-managers
- Uw campagne optimaliseren
- Een team dat beschikbaar is en klaarstaat om te luisteren
Landing Page Formule
- Geoptimaliseerd ontwerp voor “call to action”
- SEO-gerichte content
- Het essentiële "calltracking"
- Een responsieve versie
- Standaard HTTPS
- Follow-up van vragen
- Een klantenzone en maandelijkse statistische verslagen
Twijfelt u nog? Ontdek de voordelen van het toevertrouwen van deze taak aan een Google Ads-bureau! Wordt het niet eens tijd om alle kansen te grijpen die er zijn om uw doelen te bereiken? Aarzel niet om ons over uw project te vertellen! Uw zichtbaarheid boosten met Google Ads is nog nooit zo gemakkelijk geweest dan met Click+!