Knowledge Graph,ten dienste van de waarheid

In acht jaar tijd heeft de Google Knowledge Graph een revolutie teweeggebracht in de weergave en het verzamelen van informatie en gegevens via de bekende zoekmachine. Aangezien ze in staat is om precieze en directe antwoorden te geven, heeft de "Knowledge Graph" Google Images in een nieuw tijdperk gebracht. Een andere mijlpaal is net gepasseerd: gebruikers van Google Images kunnen de inhoud en herkomst van hun zoekresultaten opvragen. Een woordje uitleg.

Knowledge Quick links en factchecking

De afgelopen jaren heeft Google hard gewerkt aan een zo nauwkeurig en zo uitgebreid mogelijke zoekfunctie: het vergelijken van foto's, het blokkeren van vervalsingen, het controleren van feiten. Onder de foto's was het al mogelijk om veel interessante links en beschrijvingen te vinden: plaatsen, personen, inhoud van de foto...

Op naar volledigheid

Binnenkort kunnen internetgebruikers nog meer informatie terugvinden. Andere objecten waarbij meer adequate links zullen worden geselecteerd door de Knowledge Graph (biografieën, gerelateerde beelden...). Het doel: de gebruiker begeleiden naar een beter inzicht, duidelijker en vollediger. Zodat hij of zij zich met volledige kennis van zaken een juist oordeel kan vormen.

Informatie uit de eerste hand

Hoe werkt het, volgens welke criteria, en wat zijn de gevolgen van deze vooruitgang? Dankzij deep learning zal de zoekmachine ervoor zorgen dat de meest geschikte resultaten worden geselecteerd. Door middel van kruisverwijzingen naar zijn bronnen zal Google voorstellen om terug te gaan naar de originele pagina's, waarbij informatie met een duidelijke en betrouwbare herkomst wordt aangeboden. Om beter herkenbaar te zijn, zullen webprofessionals beter maar ook sneller moeten handelen.

Deze update zal eerst beschikbaar zijn voor het Amerikaanse grondgebied (plaatsen, overeenkomsten, personages, geschiedenis...) alvorens uitgerold te worden in de rest van de wereld. Als u nog vragen heeft, kunt u onze teams raadplegen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Retargeting op Facebook||of hoe u uw reclamecampagnes kunt maximaliseren
02/11/2020

Retargeting op Facebookof hoe u uw reclamecampagnes kunt maximaliseren

Lees meer
Google in het vizier van||de Amerikaanse justitie
02/11/2020

Google in het vizier vande Amerikaanse justitie

Lees meer
Nieuwe Facebook-functies voor||de feestdagen
02/11/2020

Nieuwe Facebook-functies voorde feestdagen

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site