12augustus2020
Printen

Google pakt kwaadaardigeinhoud aan

Vanaf nu worden Google-accounts die onder onderzoek of "under review" zijn geplaatst, on hold gezet totdat een manuele controle door de zoekmachine bevestigt dat de verschillende gedragsregels worden nageleefd. Wat verandert er? In de tussentijd kan er niets gepubliceerd worden.

Google stricteGeblokkeerde advertenties

Tijdens het onderzoek van Google en tot het einde van de procedure zullen geen berichten of advertenties worden toegestaan, in tegenstelling tot wat tot nu toe het geval was. Een actie die zich ook uitstrekt tot sites en accounts die hun gegevens niet correct of niet volledig hebben ingevuld. Door de invoering van een professionele erkenning van de adverteerders wil Google de gebruikers laten weten wie hen echt benadert.

Tegengaan van phishing

De verantwoordelijken van de zoekmachine kondigden ook een actualisering van de regelgeving aan met betrekking tot een valse verklaringen en foutieve informatie. Sinds juli is Google onbuigzaam geworden met betrekking tot de loktechnieken die worden gebruikt om voor geforceerde kliks op advertenties te zorgen. Worden geviseerd: beloften van schandalen en primeurs ("klik hier voor..."), maar ook misleidende content.

Marketing wordt opnieuw uitgevonden

Voor Google is het doel ook om effectief te vechten tegen alle vormen van valse of misleidende reclame met aankondigingen van allerlei wonderoplossingen: diëten, sportmateriaal, kredietinstellingen... Sectoren die zullen worden gedwongen om zichzelf opnieuw uit te vinden en creativiteit te tonen om hierdoor te geraken, zoals al het geval was voor sociale media.

Om meer te weten te komen over de gevolgen van deze veranderingen, aarzel dan niet om een beroep te doen op onze experts.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Waarom Performance Max-campagnes|| van Google Ads gebruiken?
29/08/2023

Waarom Performance Max-campagnes van Google Ads gebruiken?

Lees meer
Hoe kan Search Ads 360 ||uw advertenties optimaliseren?
09/07/2023

Hoe kan Search Ads 360 uw advertenties optimaliseren?

Lees meer
Google lanceert het||Ad Transparency Center
08/07/2023

Google lanceert hetAd Transparency Center

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken