Traffic teweegbrengen op uw site in 3 stappen
Het lijkt logisch dat een site die maar weinig bezoekers telt, niet op de eerste positie van de zoekresultaten van Google staat, toch? Traffic op uw website is dus van kapitaal belang, u zal het daarmee eens zijn. En om traffic te hebben moet uw site zo zichtbaar mogelijk zijn.
En het is dankzij de surfers die uw site bezoeken dat hij voldoende zichtbaarheid zal krijgen om te klimmen in de resultaten van Google. Een beetje bij het haar getrokken zal u zeggen, maar geen paniek, er zijn tips om al deze mensen aan te trekken!
1. Links, links en nog eens links!
Externe links leiden gebruikers van de ene website naar de andere. Het gaat vaak om een partnership of reclame. U kan, bijvoorbeeld, uw expertise verlenen aan een blog- of krantenartikel (liefst met een hoge PageRank) en vragen dat men er een link inlast naar uw site in ruil voor uw tussenkomst. Het is een win-win voor iedereen.
U kan ook een publicatie op een andere website becommentariëren om uw mening te geven of een onderwerp bespreken, en een link toevoegen naar uw site voor extra informatie. Opgelet echter om geen misbruik te maken van externe links! Er is een niet te overschrijden grens indien u niet wil dat Google uw poging aanvoelt om het net te overladen met links naar uw kostbare site.
2. Sociale netwerken, een goudmijn om mensen aan te trekken
Ik leer u niets bij, de sociale netwerken zijn de eerste plaatsen waar informatie momenteel rondgaat. Het is de link tussen de gemeenschap die men creëert, en de site waar men men hen naar toe wil brengen. Ze laten toe mensen te informeren die echt geïnteresseerd zijn in het thema van uw site, maar vooral, om nieuwe mensen aan te trekken, met name dankzij SEA campagnes, wedstrijden en zo.
Voor elke nieuwe actualiteit op uw site moet een link worden gemaakt naar de netwerken om de surfers te verleiden en uit te nodigen om een bezoek te brengen aan de pagina in kwestie.
3. Newsletters of hoe contact houden
Een newsletter is een essentieel element bij natuurlijke referentiëring. Daartoe moet men de mailadressen verzamelen van de personen die uw website bezoeken, en hen op de hoogte houden van nieuwigheden. Dit laat toe de traffic die u al hebt verworven, te onderhouden door de gebruikers te herinneren aan u. Er is een hele strategie in te voeren voor wat betreft e-mailing campagnes. Het zijn gegevens die moeten worden geanalyseerd en behandeld met de grootste zorg.
Indien u hulp zoekt om uw referentiëring te optimaliseren of om meer in detail te treden, aarzel niet contact op te nemen met onze experten. Ze helpen u graag verder.