Welke biedstrategie volgen met uw Google Ads-agentschap?

Google Ads is een handige tool met verschillende mogelijkheden om uw zaak, bedrijf of zelfstandige activiteit te promoten. De vele mogelijkheden die worden geboden hebben echter allemaal voor- en nadelen, afhankelijk van de situatie waarin u zich bevindt. Daarom is het soms nodig om een echte strategie op te zetten in samenwerking met een Google Ads-agentschap dat gespecialiseerd is in dit domein. Dit agentschap, dat deze procedures door en door kent, zal de techniek vinden die het meest geschikt is voor uw situatie. Wilt u een minimum aan informatie voordat u contact opneemt met een agentschap? Ontdek hieronder de verschillende mogelijkheden.

Het belang van het kiezen van de juiste biedstrategie

Om een juiste keuze te maken, is het essentieel om uzelf de juiste vragen te stellen en het hoofddoel van uw campagne te bepalen. Wilt u het verkeer op uw website verhogen?  Wilt u gebruikers aanzetten tot actie? Of wilt u de naamsbekendheid van uw bedrijf vergroten?

 De Amerikaanse gigant heeft verschillende biedstrategieën ontwikkeld om aan de verscheidene campagnedoelstellingen te voldoen. Twee identieke campagnes met verschillende biedstrategieën zullen totaal verschillende resultaten opleveren. Daarom is de keuze van de biedstrategie bepalend voor het succes van uw Google Ads-campagnes. Uiteraard betekent een hoger advertentiebudget steeds meer mogelijkheden en zichtbaarheid. 

Biedstrategieën gericht op klikken

Uw campagne heeft hier tot doel klikken en verkeer op uw website aan te moedigen.

 

Google enchère Click+1. Handmatige CPC-biedingen

Deze strategie is de standaardoptie en stelt u in staat de kost per klik in te stellen voor uw advertenties, zoekwoorden en plaatsingen. Zo kunt u het maximumbedrag kiezen dat u bereid bent te besteden voor elke klik. Als u merkt dat bepaalde zoekwoorden of plaatsingen beter presteren, kunt u daar een groter deel van uw budget aan toewijzen. Alle wijzigingen moeten echter handmatig worden aangebracht. Het is ook veel moeilijker om in te spelen op trends omdat u de wijzigingen hiervoor manueel moet doorvoeren.

 

2. De verbeterde CPC (Enhanced CPC)

De verbeterde CPC is een semi-automatische biedstrategie die wordt toegepast in combinatie met handmatige CPC-biedingen. U kiest een basis CPC die u zelf instelt. Google gaat vervolgens hiermee aan de slag om deze CPC te verhogen of verlagen in functie van de geschatte kans op conversies. Zo heeft u zelf nog controle over het richtbedrag, maar geeft u Google wel de vrijheid om deels in te spelen op trends en gegevens waarop u als adverteerder niet onmiddellijk zicht heeft.

3. Klikken maximaliseren

Deze strategie laat uw budgetbeheer over aan Google Ads. Deze strategie maakt het mogelijk om zoveel mogelijk kliks te krijgen binnen de vooraf bepaalde geldlimiet. Het zal daarom de CPC (costs per click) beperken en het aantal kliks maximaliseren. Het is zonder twijfel een van de meest gebruikte strategieën van beginners omdat ze vooral gericht is op het bekendmaken van uw diensten, uw producten of uw online activiteiten.

Het is echter niet alleen geschikt voor beginners, want het zal u ook in staat stellen om klanten weg te halen van uw concurrenten door te proberen het grootste deel van de markt te veroveren, gedreven door de vooraf bepaalde zoekwoorden. Uiteraard steeds in functie van uw budget. Een hoger budget betekent namelijk meer zichtbaarheid en meer potentiële klanten die u kan bereiken.

Biedstrategieën gericht op conversies

Uw campagne heeft hier tot doel een rechtstreekse actie op uw website tot stand te brengen. Deze actie, ook wel conversieactie genoemd, kan het invullen van het contactformulier, een telefonische oproep, het inschrijven op een nieuwsbrief, enz. zijn.

1. Aantal conversies maximaliseren

Het systeem achter deze biedstrategie is vergelijkbaar met de biedstrategie ‘Klikken maximaliseren’. Het verschil is dat het hier de conversies zijn die worden gebruikt als KPI (Key Performance Indicators) i.p.v. het aantal klikken. Vertonen de signalen een hoge conversiekans, dan zal Google Ads de nodige middelen inzetten om zoveel mogelijk gebruikers op uw advertentie te laten klikken.

 

Conversion google2. Conversiewaarde maximaliseren

Bij deze vorm van automatische biedingen stelt Google de biedingen zo in dat uw campagne de beste conversies krijgt voor het budget dat u hebt ingesteld. Deze biedstrategie is gericht op kwaliteit in plaats van kwantiteit. De bedoeling is hier de inkomsten te maximaliseren door biedingen te optimaliseren en advertenties op het beste moment weer te geven.

3. De ROAS

De ROAS (return on investment van een advertentie) is een mogelijke strategie als u met het geld dat u heeft geïnvesteerd een minimum rendement op uw investering wilt behalen. Als u echter uw doel wilt bereiken, zal dit alleen echt werken als Google een geschiedenis van consistente conversies heeft.

4. De doelkosten per actie (CPA)

Net als bij ROAS worden de acquisitiekosten (CPA) geoptimaliseerd nadat ze vooraf zijn gedefinieerd. Het is aan te raden om ook een uitgebreide conversiegeschiedenis te hebben. Het succes van deze strategie is gebaseerd op de waarschijnlijkheid van conversie die Google aan elke gebruikersvraag toewijst op basis van de monetaire waarde die u ervoor hebt gedefinieerd. Natuurlijk, hoe lager de CPA die u kiest, hoe kleiner de kans dat u zichtbaar bent en verspreid wordt naar uw potentiële klanten.

Biedstrategieën gericht op vertoningen

Hier heeft uw campagne tot doel meer zichtbaarheid te bereiken en uw merkbekendheid te versterken.

Het doelvertoningspercentage

Met deze strategie wilt u dat uw advertenties een bepaalde hoeveelheid vertoningen bereiken. Google zal automatisch uw biedingen instellen op basis van uw vooraf gedefinieerde plaatsing en frequentie-instellingen. Deze optie kan zeer duur zijn aangezien u over voldoende middelen moet beschikken om uw concurrenten voortdurend te kunt overtreffen.

Handmatige of automatische biedstrategieën ?

Handmatige biedstrategieën worden volledig door u beheerd en geoptimaliseerd. Dit werk vereist veel tijd en kennis, maar geeft u de volledige controle over uw campagnes. In tegenstelling tot automatische biedstrategieën die zijn ontworpen om het biedingsbeheer over te laten aan Google Ads en de beste resultaten te behalen voor uw budget.

Moet u nu kiezen voor handmatige of automatische biedstrategieën? Beide!

U dient te beginnen met een handmatige biedstrategie. Weet dat handmatige CPC-biedingen de enige volledige handmatige optie is onder de verschillende biedstrategieën.

Automatische biedstrategieën zijn pas na een bepaalde tijd beschikbaar. Deze automatische fucties zijn gebaseerd op smart learning waarbij gebruik wordt gemaakt van historische campagnegegevens. Het algoritme heeft tijd nodig om te leren hoe het de doelprestaties kan maximaliseren en nauwkeurige voorspellingen kan doen. U moet minstens 30-50 conversies bereiken om te kunnen overschakelen naar automatische biedstrategieën.

Er zijn vele manieren om uw bedrijf te promoten door middel van reclamecampagnes. Gezien de specifieke eisen en voorwaarden voor elk raden wij u echter aan uw project toe te vertrouwen aan een Google Ads-agentschap. De gekwalificeerde experten van het agentschap zullen u begeleiden en helpen om uw doelen te bereiken.  Neem contact op met ons team van experts voor meer informatie.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Welke biedstrategie volgen met uw Google Ads-agentschap?
20/01/2021

Welke biedstrategie volgen met uw Google Ads-agentschap?

Lees meer
Waarom een Google Ads-agentschap||gebruiken?
20/01/2021

Waarom een Google Ads-agentschapgebruiken?

Lees meer
Google Ads werkt zijn rapport editor||bij voor data-analyse
10/11/2020

Google Ads werkt zijn rapport editorbij voor data-analyse

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site