Klik om onze aanbiedingen te ontdekken

In 2 jaar tijd hebben we een aanzienlijke stijging moeten vaststellen van de kosten per klik van de zoekwoorden voor het geheel van de sectoren met een sterke stijging binnen de sectoren zoals verhuisbedrijven, depannagediensten, slotenmakers, ontstoppingsdiensten,…

Deze bedrijven hebben heel goed begrepen dat Adwords een goed middel is om via hun website nieuwe klanten te verkrijgen en dus  de ROI van hun website te verhogen.

Een voorbeeld hiervan: 2 jaar geleden was het mogelijk om een verhuisbedrijf op de eerste pagina te plaatsen onder ‘verhuizingen brussel” voor een CPC van 1€. De dag van vandaag kan u dit vergeten! Er is minstens 2€ per klik nodig om dezelfde plaats te kunnen verzekeren.

We zouden kunnen zeggen dat de gemiddelde CPC in 2 jaar tijd verdubbelde.

Maar hoe ver zullen we hiermee gaan? We kunnen ons inbeelden dat dit vanaf een bepaalde drempel helemaal niet meer rendabel zal zijn voor bepaalde bedrijven. Dit hangt uiteraard af van de activiteit, de marge van de diensten, het desbetreffende product en het succes percentage van het zoekwoord.

Op dit moment blijft Google Adwords een interessant product voor de PME, in elk geval een noodzakelijke aanvulling van de natuurlijke referenciëring en andere vormen van marketing.