SEO vanuit het oogpunt van Google3 elementen waaraan Google belang hecht

Het is goed dat u uw website optimaliseert om een optimale natuurlijke verwijzing (SEO = Search Engine Optimization) te bekomen. Het is ook heel goed om uw SEO te begeleiden met een goede SEA-campagne (SEA = Search Engine Advertising).

Maar het is zeker even belangrijk dat u goed begrijpt hoe Google uw PageRank bepaalt. Wij hebben u troeven gegeven om uw SEO te verbeteren en we gaan nog enkele stappen verder door u uit te leggen waarop deze technieken een impact hebben.

1. Het verkeer

Sleutelwoorden, externe links, SEA-campagnes… Al deze elementen hebben een gemeenschappelijk doel: verkeer aanbrengen. Dit is van vitaal belang voor uw SEO.

Inderdaad, veel verkeer leidt tot betere resultaten in zoekmachines, wat dan leidt tot een betere zichtbaarheid en opnieuw tot nog meer verkeer. Het is een voortzetting zonder einde. En wees er zeker van dat Google dol is op verkeer!

SEO et Google
2. De gemiddelde surftijd die er op een pagina wordt doorgebracht

Bij het analyseren van uw website is Google geïnteresseerd in de tijd die internetsurfers op uw website doorbrengen. Hoe langer ze blijven, des te meer concludeert Google dat uw site correct heeft voldaan aan hun zoekopdracht. In dat geval zijn interne links uiterst nuttig, want zodra de websurfer klaar is met de pagina die hij raadpleegt, wordt er al een ander onderwerp aangeboden in verband met het onderwerp waarvoor hij op uw site was.

Hij zal dus de neiging hebben om de volgende link te bekijken, enzovoort. Ook met het weigeringspercentage (mensen die onmiddellijk uw website verlaten) wordt bij het analyseren rekening gehouden en dit beïnvloedt uw PageRank.

3. Het updaten van de website

Google waardeert websites die regelmatig up-to-date worden gemaakt. Als u een etalage website heeft waaraan na verloop van tijd niets wordt toegevoegd, dan kan het interessant zijn om een “blog” tabblad te creëren waarop u regelmatig artikels zou kunnen posten. Vanuit het oogpunt van Google zou dit een meerwaarde toevoegen omdat de websurfer dan een actueel onderwerp te zien krijgt dat bovendien recent is.

Dit geldt ook voor het design, want een wijziging hieraan bewijst dat u actief bent en dat de diensten of de producten die u aanbiedt, altijd beschikbaar zijn. Een websurfer op nutteloze informatie of onbestaande diensten laten uitkomen, zou immers net het tegenovergestelde zijn van het streefdoel van Google.

“Maar wat is dan het streefdoel van Google?” horen we u al vragen. Zijn eerste streefdoel is te voldoen aan elke zoekopdracht, aan elk verzoek van de gebruiker. Er is een tijd geweest dat surfers enkel sleutelwoorden typten, maar tegenwoordig lijkt er een trend te zijn van lange vragen. Google streeft ernaar deze vragen te beantwoorden, door aan de gebruiker een optimaal resultaat te bieden. Hier is dan ook het werken met sleutelwoorden belangrijk, want het is dankzij deze sleutelwoorden dat Google de keuze maakt om eerder uw website dan een andere weer te geven in antwoord op een zoekopdracht.

Geen paniek! Als dit alles voor u te veel informatie ineens is, of als u juist nog een stap verder wenst te gaan, dan staan onze deskundigen paraat om u bij al deze stappen te begeleiden. Aarzel dus niet hen te contacteren.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Natuurlijke referentiëring||begint ook bij een goede strategie
28/08/2019

Natuurlijke referentiëringbegint ook bij een goede strategie

Lees meer
De META-tags ||4 tags die van kapitaal belang zijn in de SEO-verwijzing
14/08/2019

De META-tags 4 tags die van kapitaal belang zijn in de SEO-verwijzing

Lees meer
De laadsnelheid van uw website optimaliseren||5 toe te passen regels voor een vlotte en snelle website
12/08/2019

De laadsnelheid van uw website optimaliseren5 toe te passen regels voor een vlotte en snelle website

Lees meer