19april2023
Printen

Hoe een socialemediastrategie ontwikkelen met contentpijlers?

Potentiële klanten werven en uw bestaande klanten betrokken houden is geen eenvoudige opgave. Een van de meest effectieve technieken is die van contentpijlers. Hierbij worden hoofdthema's gecreëerd waarrond uw content wordt opgebouwd en ontwikkeld. Uitleg in deze blogpost!

Wat zijn de stappen voor het maken van contentpijlers?

1. Wat is mijn doelgroep?

De eerste stap is het bepalen van uw doelgroep. U moet die leren kennen: hun interesses, behoeften, problemen, consumptiegewoonten, locatie, enz. Door op elk van deze vragen een antwoord te geven, kunt u een sociaaleconomisch referentieprofiel van uw klanten opstellen.

2. Waaruit bestaat mijn content?

Zodra u uw publiek hebt gedefinieerd, moet u naar uw content kijken. Wat zijn uw belangrijkste thema's? Waarover praat u het vaakst? Welke onderwerpen werken het best? Deze informatie is cruciaal en noodzakelijk om sterke contentpijlers te bouwen.

3. Identificeer de noden van uw klanten

Door de noden van uw doelgroep vast te stellen, kunt u nu uw doelstellingen bepalen. De enige manier om dit te doen is door u te richten op thema's. Als uw bedrijf bijvoorbeeld een Italiaanse kruidenierszaak is, kunt u hoofdthema's ontwikkelen zoals "Italiaans koken", "Italiaanse recepten", "vergelijkingen van olijfolie", enz. Deze onderwerpen zijn waarschijnlijk interessant voor mensen die op zoek zijn naar uw producten of diensten.

4. Bepaal een redactionele lijn

Door een redactionele lijn voor uw content te creëren, bevestigt u uw waarden, uw doelstellingen en de toon die u in uw publicaties zult gebruiken. Door deze te respecteren, zorgt u ervoor dat uw content relevant en consistent is in wat u zegt. U kunt ernaar verwijzen voordat u iets publiceert.

5. Creëer content rond de pijlers

Nu u alle informatie tot uw beschikking heeft, kunt u beginnen met het maken van content: blogberichten, infografieken, video's, gidsen, enz. U kunt zich ook bedienen van de opmerkingen of beoordelingen van uw gebruikers om terug te slaan en van daaruit content te creëren. Ongeacht de vorm moet de content een antwoord geven op de vragen en problemen van uw klanten. Door de toegevoegde waarde van uw artikelen versterkt u uw merk en bevestigt u uw positie als expert in uw domein.

6. Kalender van content

U hoeft alleen nog maar uw publicaties te plannen vanuit uw contentpijlers. Dit is een manier om regelmatig te publiceren over gerelateerde onderwerpen die uw publiek interesseren. Om een gevoel van verbondenheid en identificatie te creëren, is het belangrijk om regelmatig te publiceren, maar verwaarloos de kwaliteit niet. Off-topic en oninteressante artikelen bewijzen u geen dienst. Overweeg ook om onderwerpen opnieuw te publiceren in verschillende vormen: een artikel als infografiek, een schriftelijke mededeling als video, enz.

7. Analyseer de resultaten

Om te controleren of uw publicaties werken en relevant zijn voor uw publiek, is het noodzakelijk de impact en doeltreffendheid ervan te meten. Gebruik de statistieken waarover u beschikt: klikpercentages, conversiepercentages, shares, likes, enz. Tools zoals Google Analytics kunnen nuttig zijn voor het monitoren van trafiek en betrokkenheid op uw website.

Waarop moet ik letten?

Bedenk dat contentpijlers geen vaste elementen zijn. Ze zullen evolueren volgens de actualiteit, trends en de overwegingen van uw klant. Flexibiliteit is de sleutel tot succes. U moet kunnen anticiperen op nieuwe behoeften en veranderingen in uw bedrijf.

Om u te helpen relevante contentpijlers te creëren, geven wij u enkele tips, afhankelijk van uw doelstelling:

  • Leren: dit is het moment om content aan te bieden zoals tutorials, gidsen, educatieve inhoud of zelfs tips. Dit soort content verhoogt uw geloofwaardigheid bij het publiek en versterkt uw positie als expert.
  • Informeren: het kan relevant zijn om informatie en nieuws uit uw branche of de laatste trends te delen. U laat zien dat u op de hoogte blijft van wat nieuw is en dat uw bedrijf niet star of archaïsch is.
  • Getuigenissen: het gebruik van positieve klantentestimonials kan een goede stimulans zijn voor nieuwe klanten om met u in zee te gaan. Wek vertrouwen en toon de wereld de tevreden gezichten van uw huidige klanten.
  • Ontspannen: het feit dat u een bedrijf runt, betekent niet dat u geen gevoel voor humor kunt hebben. Relevante en onderhoudende content publiceren kan de emotionele band met uw publiek vergroten. Bovendien maakt het uw bedrijf menselijker.
  • Debatteren: het is goed om uw publiek aan het woord te laten. Waarom spreekt u niet rechtstreeks met uw publiek voordat u een grote verandering in uw organisatie of een beslissing over een van uw diensten doorvoert? "Wat vindt u van deze dienst?", "Heeft u liever een milieuvriendelijkere leveringsmethode?", enz.

Wat doen met contentpijlers op Instagram?

Reels

Reels zijn momenteel extreem trendy, de perfecte gelegenheid om uw creatieve potentieel te benutten. U moet mensen bij uw video weten te betrekken en een bijschrift maken dat de content van het bericht beschrijft. Vergeet niet hashtags toe te voegen om de impact van uw publicatie te vergroten, maar ook locatietags om gemakkelijker gevonden te worden.

News feed

Het is de perfecte plek om foto's of visuals te delen die uw verhaal vertellen, uw fans inspireren en uw producten en nieuws onder de aandacht brengen. Maak van uw news feed een sterke referentie voor klanten die u ontdekken.

Stories

Met advertenties in Stories kunt u de autoriteit van uw merk versterken, nieuwe klanten naar uw website lokken of uw producten taggen om potentiële klanten te overtuigen.

Wat te doen met contentpijlers op TikTok?

TikTok, populair bij generatie Z, stelt bedrijven in staat nieuwe manieren te ontwikkelen om hun publiek te bereiken. Met zijn miljard actieve gebruikers gaan video's zeer snel viraal. Bovendien is het engagement van het platform een van de hoogste onder andere sociale media. Houd trending hashtags en nieuws/uitdagingen in de gaten zodat u op de kar kunt springen met boeiende content.

De contentpijlers zijn een geweldige basis voor u om in het diepe te springen en relevante, kwalitatieve content aan te bieden op sociale media. Dit werk van lange adem loont op lange termijn en zorgt ervoor dat u elke keer raak schiet. Bent u vastbesloten om een breder publiek aan te spreken? Dan is het tijd om contact op te nemen met Click+! Ons gespecialiseerde SEO-bureau kan u helpen bij het ontwikkelen van uw online reputatie en geloofwaardigheid. Van ”landing pages” tot Google Ads-campagnes, wij bieden u verschillende strategieën om uw publiek te bereiken!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Inzicht in het webgebruik in 2023|| om uw online business te bevorderen
11/09/2023

Inzicht in het webgebruik in 2023 om uw online business te bevorderen

Lees meer
Met reclamecampagnes op LinkedIn|| kunt u uw publiek beter bereiken
29/08/2023

Met reclamecampagnes op LinkedIn kunt u uw publiek beter bereiken

Lees meer
Hoe waarde toevoegen aan door AI|| gecreëerde content op Google?
19/04/2023

Hoe waarde toevoegen aan door AI gecreëerde content op Google?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken