Klik om onze aanbiedingen te ontdekken

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Een cliché zo hoog als een huis, maar het is maar al te vaak waar. Daarom startte Google de bèta versie op met beeldextenties. Dit nieuwe type advertentie-extentiemaakt het mogelijk foto’s toe te voegen aan tekstadvertenties.

Beelden toevoegen aan tekstadvertenties heeft verschillende voordelen:

  • Zoekers zien meteen wat u aanbiedt.
  • Het beeld geeft bijkomende informatie over uw product of dienst.
  • Uw advertentie valt meer op t.o.v. andere advertenties zonder beelden.
  • U kunt uw CTR verhogen, de kwaliteitsscore verbeteren en zo minder betalen per klik.

Beeldextenties zijn vooral interessant bij het promoten van producten. Via een aantrekkelijke foto ziet u meteen de snit van een kleedje, het design van een auto, de stijl van een keuken of hoe die smartphone er ècht uitziet. Dit biedt natuurlijk grote voordelen voor o.a. webshops. Maar ook hotels en restaurants kunnen uitpakken met hun troeven via een beeld in een advertentie.

Kunt u niet wachten om de beeldextenties uit te proberen? Contacteer Google  of neem contact op met uw projectbeheerder bij Click+, gelieve er wel rekening mee te houden dat deze feature zich voorlopig in Bèta bevind. Google analyseert uw account en foto’s, en houdt u op de hoogte wanneer u de beeldextenties kunt uittesten. Het spreekt voor zich dat u enkel foto’s waarvan u de eigenaar bent en die een hoge kwaliteit hebben, kunt toevoegen. De afbeeldingen moeten ook terug te vinden zijn op uw website. Voorlopig is deze toepassing enkel mogelijk in Engelstalige campagnes.

Bij Click+ kijken we er al naar uit om deze nieuwe mogelijkheden uit te testen en aan te bieden aan onze klanten.