Klik om onze aanbiedingen te ontdekken

De zoekmachine heeft aangekondigd dat ze van plan is om advertenties te verbieden die te "precies" of te dwingend worden beschouwd voor een deel van de bevolking. Dit stelt een hele reeks targetingtechnieken ter discussie. De meest problematische domeinen blijven de jobaanbiedingen en de zoekopdrachten met betrekking tot krediet en onroerend goed.

Ciblage des annoncesEen uitgebreide lijst

Google hield bepaalde overdreven indelingen met betrekking tot afkomst, religie of seksuele geaardheid al nauwlettend in de gaten. De zoekmachine heeft zijn lijst bijgewerkt met aanvragen over geslacht, leeftijd en gezinsstatus (type familie of relatie). Indeling naar postcode wordt ook geviseerd.

Snelle inwerkingtreding

Deze nieuwe maatregelen zullen zo snel mogelijk in de VS en Canada worden ingevoerd. Op het einde van 2020 moeten deze updates worden uitgebreid en volledig operationeel gemaakt over een veel groter gebied.

Geen primeur

De Californische gigant is op dit vlak natuurlijk geen voorloper. Facebook had zijn regels meer dan een jaar geleden al in deze richting aangepast door  reclame gekoppeld aan leeftijd, ras of geografische locatie aan te pakken. Google heeft dit voorbeeld gevolgd en zal binnenkort het volledige kader van deze maatregelen presenteren. Interesse in dit onderwerp? Onze medewerkers geven u graag allee details.