Net als de samenleving heeft de digitale economie te lijden onder Covid-19. Voor het boekjaar 2020 wordt een daling van 20% van de advertentie-uitgaven verwacht, met een bijzonder lange herstelperiode ondanks de progressieve afbouw van de lockdown.
Moeten we in deze omstandigheden blijven investeren en inzetten op reclame op sociale media? Wij geven u enkele elementen om in het achterhoofd te houden met betrekking tot bijvoorbeeld Facebook Ads.
1. Een ongeziene ratio
Het gebruik van internet en vooral van sociale media is geëxplodeerd en een terugkeer naar het verleden lijkt op korte termijn onmogelijk. Maar toch hebben veel bedrijven en zelfs volledige sectoren Facebook Ads laten vallen, wat leidt tot een aanzienlijke daling van de advertentietarieven.
De verhouding prijs-rendement lijkt daarom beter dan ooit, wat het idee van een investering aantrekkelijk maakt.
2. Goed voor het imago
Laat de efficiëntie van Facebook zelf niet links liggen, waardoor u met minimale kosten een maximaal publiek kunt bereiken. Maak gebruik van deze mogelijkheid om uw bedrijf, diensten of producten in de kijker te zetten.
De bekendheid van sociale media kan u in staat stellen om nieuwe deuren te openen en nieuwe potentiële klanten aan te trekken.
3. Meetbare rentabiliteit
Meer dan ooit wordt elke investering afgewogen, elke campagne uitgedacht. Het is interessant om het rendement van advertentie-uitgaven onmiddellijk te evalueren. Naast het bieden van rechtstreekse visibiliteit, zal Facebook Ads precies de impact op uw campagne kunnen evalueren. Dit zal u helpen om te beslissen welke posities u moet innemen en welke paden u moet bewandelen.
4. Pas op voor misstappen
Omdat het een riskante periode blijft, is tact belangrijker dan ooit. Uw campagne zal zich moeten aanpassen aan de omstandigheden en een positieve houding moeten uitstralen. U moet ervoor zorgen dat u een bemoedigende boodschap en concrete oplossingen aanreikt voor de huidige crisis (gratis levering, uitbreiding van de garantie...). Vermijd slechte smaak en ongepaste humor!
5. Doelen en strategie
Het blijft duidelijk dat uw positie afhankelijk is van de situatie van uw bedrijf ten aanzien van Covid-19 en de impact ervan op uw sector. Maar of de economie nu vertraagt of stilstaat, u kunt niet zonder een duidelijke digitale strategie. Stel uzelf doelen.
Onze teams kunnen u helpen om vandaag te anticiperen op hoe de wereld van morgen eruit zal zien.