06mei2020
Printen

5 aanbevelingenvoor Facebook Ads

Net als de samenleving heeft de digitale economie te lijden onder Covid-19. Voor het boekjaar 2020 wordt een daling van 20% van de advertentie-uitgaven verwacht, met een bijzonder lange herstelperiode ondanks de progressieve afbouw van de lockdown.

Moeten we in deze omstandigheden blijven investeren en inzetten op reclame op sociale media? Wij geven u enkele elementen om in het achterhoofd te houden met betrekking tot bijvoorbeeld Facebook Ads.

Facebook Ads

1. Een ongeziene ratio

Het gebruik van internet en vooral van sociale media is geëxplodeerd en een terugkeer naar het verleden lijkt op korte termijn onmogelijk. Maar toch hebben veel bedrijven en zelfs volledige sectoren Facebook Ads laten vallen, wat leidt tot een aanzienlijke daling van de advertentietarieven.

De verhouding prijs-rendement lijkt daarom beter dan ooit, wat het idee van een investering aantrekkelijk maakt.

2. Goed voor het imago

Laat de efficiëntie van Facebook zelf niet links liggen, waardoor u met minimale kosten een maximaal publiek kunt bereiken. Maak gebruik van deze mogelijkheid om uw bedrijf, diensten of producten in de kijker te zetten.

De bekendheid van sociale media kan u in staat stellen om nieuwe deuren te openen en nieuwe potentiële klanten aan te trekken.

3. Meetbare rentabiliteit

Meer dan ooit wordt elke investering afgewogen, elke campagne uitgedacht. Het is interessant om het rendement van advertentie-uitgaven onmiddellijk te evalueren. Naast het bieden van rechtstreekse visibiliteit, zal Facebook Ads precies de impact op uw campagne kunnen evalueren. Dit zal u helpen om te beslissen welke posities u moet innemen en welke paden u moet bewandelen.

4. Pas op voor misstappen

Omdat het een riskante periode blijft, is tact belangrijker dan ooit. Uw campagne zal zich moeten aanpassen aan de omstandigheden en een positieve houding moeten uitstralen. U moet ervoor zorgen dat u een bemoedigende boodschap en concrete oplossingen aanreikt voor de huidige crisis (gratis levering, uitbreiding van de garantie...). Vermijd slechte smaak en ongepaste humor!

5. Doelen en strategie

Het blijft duidelijk dat uw positie afhankelijk is van de situatie van uw bedrijf ten aanzien van Covid-19 en de impact ervan op uw sector. Maar of de economie nu vertraagt of stilstaat, u kunt niet zonder een duidelijke digitale strategie. Stel uzelf doelen.

Onze teams kunnen u helpen om vandaag te anticiperen op hoe de wereld van morgen eruit zal zien.

 


Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Waarom Performance Max-campagnes|| van Google Ads gebruiken?
29/08/2023

Waarom Performance Max-campagnes van Google Ads gebruiken?

Lees meer
Hoe kan Search Ads 360 ||uw advertenties optimaliseren?
09/07/2023

Hoe kan Search Ads 360 uw advertenties optimaliseren?

Lees meer
Google lanceert het||Ad Transparency Center
08/07/2023

Google lanceert hetAd Transparency Center

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken