Dit nieuwe artikel gaat over de specifieke parameters en voordelen van Adwords-campagnes die adverteren op mobiele apparaten of smartphones. Zoals u weet is het technisch mogelijk om advertenties op smartphones te publiceren. De textadvertenties lijken op de normale tekstadvertenties. Het besturingssysteem kiest u zelf: IOS voor Iphones, symbian voor Nokia, …
Op mobiele apparaten staan er in de zoekresultaten van Google over het algemeen 2 tekstadvertenties boven de natuurlijke natuurlijke zoekresultaten, en tot 3 advertenties onderaan.
Vooral activiteiten waar mensen in nood een beroep op doen (zoals slotenmakers, ontstoppers, …) leveren goede en interessante resultaten op GSM’s.
Hoewel de gemiddelde cpc van mobiele campagnes hoger ligt dan de cpc’s bij traditionele campagnes (enkel de hoogste posities worden immers vertoond), bieden mobiele campagnes een groot voordeel, u kunt deze dusdanig instellen dat elke klik leidt tot een nieuwe oproep aan de adverteerder i.p.v. naar diens website.
Hiervoor dient u een oproepextentie te activeren en het nummer van de adverteerder (vast of mobiel) in te geven.
Het grote voordeel hiervan is dat elke klik een conversie of oproep oplevert. Een onmiskenbare troef voor websites die normaal geen conversies kunnen opvolgen (websites zonder contactformulier). Als u ervan uitgaat dat elke klik tot een conversie leidt i.p.v. tot een vrijblijvend bezoek op de website, kunt u zich permitteren de kliks iets duurder te betalen.
Dus als u een activiteit heeft waar u mensen in een noodgeval depanneert (zoals slotenmakers, loodgieters, …), test dan dit type mobiele campagnes zeker uit! U genereert makkelijk nieuwe oproepen en leads, verhoogt zo u zakencijfer en laat de ROI van uw Adwords-publiciteitscampagne stijgen.