01augustus2019
Printen

Uw SEO verbeterenVijf troeven voor een optimale verwijzing

SEO is goed, het begrijpen is nog beter! “Search Engine Optimization” in het Engels is simpelweg “natuurlijke verwijzing” in het Nederlands. Maar wat is verwijzing nu precies? Het is een techniek die streeft naar het optimaliseren van diverse aspecten van uw website, om ervoor te zorgen dat hij een goede plaats krijgt in de zoekresultaten van zoekmachines.

Dit wil zeggen, dat u zo dicht mogelijk bij de eerste plaats van deze resultaten belandt. Er bestaan bijna 200 aanbevelingen voor een perfect geoptimaliseerde SEO. Maar geen paniek! Als u alvast de volgende vijf regels volgt, dan zal uw verwijzing mettertijd al een heel pak verbeteren.

Seo optimisations

1. Met zorg gekozen sleutelwoorden

Sleutelwoorden zijn van primordiaal belang voor uw verwijzing. Ze stellen zoekmachines in staat te weten over welk onderwerp het artikel gaat, zodat ze het kunnen voorstellen aan surfers die over dit onderwerp opzoekingen doen.

Google dringt er dan ook op aan dat deze sleutelwoorden zouden zitten in de meta description (meta beschrijving: een korte tekst die de inhoud beschrijft van het artikel dat men vindt op de pagina met zoekresultaten) en in de URL van de pagina in kwestie. De titel van uw artikel moet ook de best mogelijke sleutelwoorden bevatten, maar hij moet vooral kort zijn (50 tot 60 karakters). In feite moet uw titel opvallen en recht naar zijn doel gaan.

 

2. Uw website afstemmen op alle dragers

In België brengen we bijna evenveel tijd door op onze smartphone als op onze laptop. Zodra we ons iets afvragen, gaan we dit direct op het internet opzoeken op het eerste apparaat dat we bij de hand hebben.

Google heeft beslist om hiermee rekening te houden en het benadeelt genadeloos een niet responsieve website, dit wil zeggen, een website die zich niet aanpast aan de drager waarop hij wordt geraadpleegd. Dit is dus een criterium waar u niet omheen kunt als u een website bezit.

 

3. Het tekstueel alternatief van een afbeelding

Als u afbeeldingen gebruikt, dan is het noodzakelijk dat er een beschrijvende tekst bijgevoegd is, en dat deze tekst gelinkt is aan het artikel in verband met de afbeelding. Ook hier geldt opnieuw dat de titel van de afbeelding uiterst belangrijk is omdat hij aan Google zal uitleggen wat er in de afbeelding te zien is. Ondanks alles blijft Google een robot en daarom kan Google onmogelijk een afbeelding begrijpen zonder de tekst die erbij is gevoegd.

 

4. Links in goede gezondheid

Een goede webmaster zal regelmatig controleren of de links op zijn website nog altijd actueel zijn. Een link die niets opent, een zogenaamde “dode link”, wordt door Google beschouwd als een misstap, waarvoor Google de website zwaar zal bestraffen door de PageRank ervan te verlagen (een rangschikkingsscore die elke website bezit). 

 

5. Een site die snel laadt

Twee seconden om uw site te laten laden? Da’s al teveel! Google vindt dat een website binnen minder dan anderhalve seconde moet kunnen laden. Dus om de laadtijd te beperken, moet u vooral uw afbeeldingen comprimeren en uw video’s optimaliseren. Uiteraard bestaan er nog andere oplossingen die meer in detail worden uitgelegd in dit artikel.

Blijven al deze stappen nog steeds nogal wazig voor u? Dan staan onze deskundigen klaar om u bij uw SEO te begeleiden. Als u nog verder wenst te gaan, dan mag u niet aarzelen hen te contacteren.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Zoektrends in 2023 worden beïnvloed|| door economische en geopolitieke crisissen
19/09/2023

Zoektrends in 2023 worden beïnvloed door economische en geopolitieke crisissen

Lees meer
Hoe kunt u in 2023 profiteren|| van natuurlijke referentiëring?
11/09/2023

Hoe kunt u in 2023 profiteren van natuurlijke referentiëring?

Lees meer
Hoe de Google ranking ||in 2023 te ontcijferen?
06/09/2023

Hoe de Google ranking in 2023 te ontcijferen?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken