09januari2023
Printen

SEO is een marathon, geen sprint!

Hoe lang is er nodig om de doeltreffendheid van SEO te evalueren? Dit is de vraag die elke zichzelf respecterende SEO-klant zich stelt. Het gewenste antwoord is onvermijdelijk: snel, maar hier is het raadzaam de zaken te relativeren en tot rust aan te manen, omdat de parameters zo afhankelijk zijn van vele elementen. Het beste antwoord is dus... het hangt ervan af.

Doelen stellen

Alvorens termijnen vast te leggen, is het belangrijk doelstellingen te bepalen en het vakje "het hangt ervan af" aan te vinken. Er zijn meerdere factoren die de duur van SEO kunnen beïnvloeden. De leeftijd van de website, de geschiedenis met Google en SEO, de CMS en tal van andere bijzonderheden die moeten worden beoordeeld. Er is geen manier om een definitief tijdschema te garanderen, aangezien Google de bovenhand heeft en het onmogelijk is om alles te controleren.

Geduld hebben

Kortom, u moet dus geen verandering van de ene op de andere dag verwachten, maar eerder een periode van 6 maanden tot een jaar incalculeren voordat het SEO-werk tastbare resultaten laat zien. Er zijn echter enkele snellere strategieën.

Wonder noch magie

Illustratie - SEO groeiconceptIn ieder geval is het belangrijk om te begrijpen dat wonderen niet bestaan en dat SEO-bureaus u kunnen helpen, maar geen wonderen kunnen verrichten. Zij zullen u dus helpen op basis van hun huidige kennis en beste praktijken. Door dit te begrijpen, zorgt u ervoor dat de samenwerking goed van start gaat. De beste manier om verwachtingen te stellen is om samen een geleidelijke groei van organisch verkeer vast te stellen.

Trefwoorden

In veel gevallen nemen klanten genoegen met trefwoorden waarvan ze denken dat ze onvermijdelijk zijn, maar die bij analyse onrealistisch blijken en maanden of jaren kunnen duren voordat ze effectief zijn. Daarom is het belangrijk te begrijpen dat long-tail zoekwoorden meer organisch verkeer kunnen opleveren. Inderdaad, hoe specifieker en preciezer een zoekopdracht is, hoe sneller de aankoop plaatsvindt.

Liever lang dan te kort

Het uitbreiden van trefwoorden en het ontdekken van nieuwe helpt om een meer consistente zichtbaarheid te behouden. Als een website zelfs maar een paar plaatsen verliest door een "short-tail"-zoekopdracht, is het risico groot dat tot 1/3de van de trafiek verloren gaat. Maar als het verlies van een paar plaatsen te wijten is aan een "long-tail"-zoekopdracht, zal de website nog steeds bijna evenveel trafiek genereren. Plaatsen verliezen hoort bij het spel, dus diversificatie van strategieën is noodzakelijk. Het zal altijd aangenamer zijn zich te richten op positieve resultaten van een groot aantal pagina's dan zich te moeten richten op een min of meer gedegradeerde ranking op slechts enkele belangrijke pagina's.

De variabelen van SEO

1. Geschiedenis

Als de website al jaren langzaam en gestaag daalt in zichtbaarheid en ranking, zal het moeilijk zijn de trend te keren en een comeback te maken. Google zal ook updates moeten doen om de rankings weer te geven, of ze nu goed of slecht zijn. Dit alles is waarschijnlijk ingewikkeld en het gedane werk nutteloos, het maken van een nieuwe website is de meest efficiënte manier om te werk te gaan.

2. De grootte van de website

Het is gemakkelijker te plannen en veranderingen door te voeren en zo potentiële groei te realiseren wanneer een website groot en belangrijk is, dan wanneer deze kleiner is. Hoe meer pagina's u heeft, hoe groter de kans dat u gevonden wordt. Bovendien hebben grotere websites vaak meer bezoekers, wat kan bijdragen tot het algemene succes van de website.

3. Het huidige profiel en de leeftijd van de website

Het opkuisen van backlinks, die essentieel zijn voor SEO, kan ook erg tijdrovend zijn en het duurt even voordat Google reageert. Bij nieuwe websites duurt het ook langer voordat Google ze vertrouwt. Zoals u ziet, moet alles zorgvuldig worden bestudeerd alvorens resultaten te claimen.

Enkele snellere hulpmiddelen

Gezien het bovenstaande zult u begrijpen dat het moeilijk is om duidelijk te voldoen aan de verwachtingen om uw verkoop snel te laten exploderen. Natuurlijk zijn er oplossingen waarmee u sneller vooruitgang kunt boeken, zoals: integratie van populaire merken, meer interne links, bijwerken van oude artikelen, enz. Natuurlijk zal dit het aantal kliks verhogen, maar zonder noodzakelijkerwijs de kwaliteit van de verwijzingen te verbeteren, een operatie die eerder een werk van lange adem en geduld blijft.

Hulp nodig met uw SEO? Laat Click+ voor u werken! Wij zijn sinds 2009 actief en hebben een ruime ervaring met vele Google-diensten. Neem contact met ons op voor meer informatie!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Zoektrends in 2023 worden beïnvloed|| door economische en geopolitieke crisissen
19/09/2023

Zoektrends in 2023 worden beïnvloed door economische en geopolitieke crisissen

Lees meer
Hoe kunt u in 2023 profiteren|| van natuurlijke referentiëring?
11/09/2023

Hoe kunt u in 2023 profiteren van natuurlijke referentiëring?

Lees meer
Hoe de Google ranking ||in 2023 te ontcijferen?
06/09/2023

Hoe de Google ranking in 2023 te ontcijferen?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken