Wat is SEA?

Over het algemeen verstaat men onder Search Engine Advertisement (SEA) of zoekmachine marketing, het adverteren op zoekmachines. Aan de hand van biedingen op trefwoorden kunt u dan adverteren in die zoekmachines. Als een internetgebruiker het woord gebruikt uit uw trefwoordenlijst, dan zal u  -afhankelijk van de concurrentie en uw budget-  in de zoekresultaten verschijnen als gesponsorde link (online advertentie).

Bij Google heet deze betalende service Google Adwords.


Een ruime keuze voor een betere zichtbaarheid


Als u een zoekopdracht invoert in Google, dan kunt u  in de resultatenpagina’s supplementaire links zien aan de rechterkant van uw scherm en soms ook boven de natuurlijke zoekresultaten. (max.3). Dit zijn ‘gesponsorde links’ van een Adwordscampagne.

Als uw website niet hoog genoeg staat in de natuurlijke zoekresultaten van Google, dan krijgt u met een Adwordscampagne toch de kans uw zichtbaarheid op het web verhogen en de internetgebruikers naar uw website leiden.

Een goed gekozen doelpubliek


In tegenstelling tot SEO, kan je met SEA de zichtbaarheid van uw website verhogen voor veel meer trefwoorden en dit op een veel snellere manier. Als de zoektermen eenmaal aangekocht zijn, zal uw website namelijk onmiddellijk bij de zoekresultaten verschijnen.

Meer dan 90% van de surfers gebruiken Google om zoekopdrachten uit te voeren. Het is dus van primordiaal belang om gebruik te maken van de mogelijkheden die Google u biedt om uw website bij de eerste zoekresultaten te plaatsen. Doe hiervoor beroep op de specialisten van Click+.

Zij realiseren voor u online advertentiecampagnes op maat die enkel getoond worden aan uw doelpubliek in Google. Deze advertenties hangen niet alleen af van de zoekresultaten. Ze verschijnen ook op andere websites die bezocht worden door uw doelpubliek.

Het voordeel van Adwords is dat u niet betaalt voor het tonen van de advertentie. U betaalt immers pas als er iemand op de advertentie doorklikt naar uw website.