06juli2023
Printen

Hoe kan u uw SEO verbeteren?

Als het om SEO gaat, is het niet altijd duidelijk waarom een website hoger scoort in de resultaten van zoekmachine (SERP's). Dankzij ons dossier helpen wij u om uw SEO te verbeteren, maar ook om te begrijpen hoe het werkt. De onderstaande stappen zijn soms erg technisch en kunnen de hulp van professionals of SEO-bureaus vereisen.

Wat zijn de verschillende stappen voor het creëren van een goede SEO?

SEO kan worden onderverdeeld in vier hoofdcategorieën:

1. Ontwikkel een goede strategie

Voordat u meteen de handen uit de mouwen steekt om uw website te optimaliseren, moet u de tijd nemen om uw strategie op te stellen en die strategie goed te definiëren. Dit omvat onderzoek naar relevante trefwoorden, het bepalen van uw doelstellingen en uw doelgroep. Dit onderdeel is cruciaal voor het succes van uw missie, wat die ook moge zijn. Concept van zoeken op het web, mensen die op websites surfen, op zoek naar informatie en antwoorden

2. Optimaliseer de technische aspecten van uw website 

Zodra u uw doelstellingen hebt bepaald, moet u kijken naar de technische mogelijkheden van uw website. U moet er zeker van zijn dat ze gemakkelijk "navigeerbaar" is, toegankelijk, goed gestructureerd en intelligent geoptimaliseerd om trage laadtijden te voorkomen.

3. Zorg voor hoogwaardige content

Uw website moet relevante en kwalitatieve content bevatten om mensen aan te moedigen te browsen en zich te informeren. Ze moet u in staat stellen om een reputatie op te bouwen als expert in uw vakgebied. Uw site vullen met niet-essentiële of off-topic informatie zal een rampzalig effect hebben op uw business en uw publiek.

4. Controleer uw links

Dit komt omdat links die van andere websites naar de uwe leiden uw domeinautoriteit verhogen. Dit is nog steeds een belangrijke rankingfactor voor zoekmachines. Bovendien dragen interne en externe links bij aan de positie van uw site in de SERP's. Meerdere bronnen helpen uw reputatie en geloofwaardigheid op te bouwen. Daarom zal uw trafiek waarschijnlijk tegelijkertijd toenemen!

Waar moet u op letten om uw SEO te versterken? 

Hier volgt een niet-limitatieve lijst van alle zaken waarop u moet letten als u de SEO van uw website wilt verbeteren:

  • Gebruik welbepaalde trefwoorden in de paginatitel
  • Gebruik welbepaalde trefwoorden in de beschrijvingstag
  • Gebruik welbepaalde trefwoorden in de URL van de pagina
  • Gebruik welbepaalde trefwoorden in de sectietitels (H1, H2, H3, H4, etc.)
  • Gebruik welbepaalde trefwoorden in de content van de pagina
  • Gebruik welbepaalde trefwoorden in de image tags
  • Gebruik welbepaalde trefwoorden in interne en externe links

→ Trefwoorden zijn essentieel voor het verbeteren van uw natuurlijke SEO. Ze stellen u in staat om de termen die surfers gebruiken te koppelen aan uw product, dienst en bedrijf. Ontdek hoe u uw SEO een boost kunt geven dankzij zoekwoordenonderzoek. 

  • Schrijf inhoud van hoge kwaliteit
  • Optimaliseer de lengte van de content
  • Gebruik synoniemen en verwante termen
  • Gebruik korte, eenvoudige zinnen
  • Gebruik lijsten en opsommingen
  • Gebruik relevante titels en subtitels
  • Gebruik verschillende titels voor elke pagina
  • Gebruik verschillende beschrijvingen voor elke pagina

→ Door uw publiek relevante content voor te stellen die hun problemen aanpakt, maakt u zichzelf tot een geloofwaardige bron en toont u uw positie als expert in uw vakgebied.

  • Optimaliseer de structuur van de pagina
  • Gebruik relevante interne links
  • Maak een sitemap-pagina
  • Zorg ervoor dat de pagina gemakkelijk te navigeren is
  • Beperk de laadtijd van de pagina
  • Optimaliseer de grootte van de afbeeldingen
  • Optimaliseer de titel van de pagina
  • Gebruik SEO-geoptimaliseerde afbeeldingen
  • Gebruik zoekmachine-vriendelijke URL's
  • Vermijd speciale tekens in URL's
  • Gebruik browser caching
  • Optimaliseer JavaScript- en CSS-bestanden
  • Gebruik Gzip-compressie

→ Het optimaliseren van uw site is afhankelijk van de interne architectuur van uw website en maakt de navigatie sneller en soepeler.

  • Controleer op fouten in Search Console
  • Traceer broken links
  • Spoor backlinks op
  • Controleer statistieken van de trafiek
  • Analyseer de meest bezochte pagina's
  • Bestudeer concurrenten
  • Gebruik onderzoektools voor trefwoorden
  • Gebruik Google Analytics
  • Monitor zoektrends

→ De omgeving waarin u zich bevindt analyseren is belangrijk: dit houdt in dat u zowel de SERP's als de concurrentie bekijkt om uw positionering beter te bepalen.

  • Gebruik 301-redirects voor verwijderde pagina's
  • Gebruik 302-redirects voor tijdelijke pagina's
  • Optimaliseer meta robots tags
  • Voeg een trackingcode toe aan elke pagina
  • Maak een aangepaste 404-foutenpagina
  • Voeg een robots.txt-bestand toe
  • Verminder het aantal HTTP-verzoeken

→ Door te werken aan de code van uw website kunt u gemakkelijk beginnersfouten vermijden en uw website functioneler, veiliger en sneller maken voor internetgebruikers.

Waarom een SEO-bureau inschakelen?

Als u enige kennis hebt van SEO, kunt u dit grote avontuur zelf aangaan. Maar om tijd te besparen en u te concentreren op andere aspecten van uw bedrijf, kunt u dit werk ook overlaten aan een SEO-bureau. Dankzij hun technische expertise beschikken SEO-bureaus namelijk vaak over professionals die begrijpen hoe SEO werkt. Tagoptimalisatie, site-architectuur en pagina-laadsnelheid hebben geen geheimen voor hen. Zij kunnen technische audits van uw site uitvoeren om het probleem vast te stellen en de prestaties ervan te verbeteren. 

Dankzij een concurrentieanalyse kunnen zij de meest relevante en geschikte trefwoorden identificeren om te concurreren met andere bedrijven. Vervolgens kunnen zij content creëren waarmee u opvalt en goed scoort in de SERP's. Door een goed gedefinieerde strategie te volgen, zult u uw doelen sneller bereiken. 

Ten slotte kan een SEO-bureau u helpen om kwaliteitslinks naar uw site te krijgen. Een manier om uw ranking in de SERP's te verbeteren en links van slechte kwaliteit te vermijden die uw SEO zouden verpesten. Bovendien moet een SEO-bureau de situatie monitoren en analyseren. Zo kan het een marketingcampagne die niet relevant genoeg is of moet worden verfijnd, bijsturen. Door middel van duidelijke rapporten kan het u de prestaties van uw website opvolgen, maar ook de zwakke en sterke punten identificeren. 

Wilt u uw SEO verbeteren? Nu is het tijd om Click+ en zijn team van professionals te bellen. Wij zijn er om u te helpen uw doelstellingen te bereiken. Ontdek al onze formules en diensten om uw bedrijf een voorsprong te geven op de concurrentie!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Zoektrends in 2023 worden beïnvloed|| door economische en geopolitieke crisissen
19/09/2023

Zoektrends in 2023 worden beïnvloed door economische en geopolitieke crisissen

Lees meer
Hoe kunt u in 2023 profiteren|| van natuurlijke referentiëring?
11/09/2023

Hoe kunt u in 2023 profiteren van natuurlijke referentiëring?

Lees meer
Hoe de Google ranking ||in 2023 te ontcijferen?
06/09/2023

Hoe de Google ranking in 2023 te ontcijferen?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken