08juli2023
Printen

Google lanceert hetAd Transparency Center

Google lanceerde onlangs het Ad Transparency Center op zijn verschillende applicaties, waarmee het gebruikers meer informatie biedt over de advertenties die aan hen zijn gericht. Deze tool komt tegemoet aan de groeiende behoefte aan transparantie en controle van gebruikers met betrekking tot online advertenties. 

Wat is het doel van het Ad Transparency Centre?GIF-bestand ter demonstratie van het Ad Transparency Centre van Google

Het Ad Transparency Centre stelt gebruikers in staat om gedetailleerde en nauwkeurige informatie over adverteerders achter elke advertentie of campagne te krijgen. Hierdoor is het mogelijk om te achterhalen welke organisatie er schuilgaat achter een specifieke advertentie en meer te weten te komen over hun activiteiten. Dit stelt gebruikers in staat om een beter begrip te krijgen van wie hun aandacht richt en weloverwogen beslissingen te nemen over de advertenties waaraan ze worden blootgesteld.

Daarnaast biedt het Ad Transparency Centre gebruikers de mogelijkheid om advertenties te doorzoeken die op Google zijn geplaatst. Via een filtersysteem kunnen gebruikers zoeken naar advertenties op basis van regio, onderwerp of trefwoorden. Ze kunnen ook informatie krijgen over de datums waarop deze advertenties zijn weergegeven en de gebruikte formaten. Deze functie maakt het voor gebruikers gemakkelijker om advertenties te ontdekken die hen interesseren en om een beter begrip te krijgen van de advertentiestrategieën die adverteerders gebruiken.

Wat zijn de voordelen van het Ad Transparency Centre?

Zoals de naam al aangeeft, het Ad Transparency Centre heeft tot doel meer transparantie te bieden voor advertenties die zichtbaar zijn voor gebruikers. Met behulp van deze tool kunnen gebruikers op verschillende manieren de controle over hun advertentie-ervaring overnemen:

Blokkeren en rapporteren van advertenties: Gebruikers hebben de mogelijkheid om advertenties te blokkeren of te rapporteren die ze te persoonlijk, ongepast of opdringerig vinden. Dit maakt verder personalisatie van de gepresenteerde advertenties mogelijk en vermindert ongewenste advertenties. Als u opnieuw controle wilt krijgen over advertenties en het personaliseren van uw advertentie-ervaring, kunt u ook ons artikel raadplegen over hoe u opnieuw controle neemt over advertenties met Google Ads.

Vergelijken van advertentiestrategieën: Het transparantiecentrum voor advertenties verzamelt alle geverifieerde advertenties, wat het een waardevolle bron maakt voor marketeers. Hiermee kunnen ze advertentiestrategieën van concurrenten vergelijken door het type advertentie, het gebruikte Google-platform (YouTube, zoekresultaten, enz.), mogelijke varianten, de periode van weergave, enz. te onderzoeken. Deze functie stelt marketeers in staat om een beter begrip te krijgen van het advertentielandschap waarin ze zich bevinden en zich dienovereenkomstig aan te passen.

Hoe werkt het?

Google’s Ad Transparency Center is rechtstreeks beschikbaar vanuit elke advertentie. Gebruikers hoeven alleen maar op de drie puntjes in het menu bij de advertentie te klikken om toegang te krijgen tot gedetailleerde informatie over de adverteerder. Daarnaast is het ook mogelijk om toegang te krijgen tot het Ad Transparency Center door naar ”Mijn advertentiecentrum” te gaan in de opties van Google. Deze toegankelijkheid maakt het gebruik van de tool eenvoudig en handig voor gebruikers. 

Het Ad Transparency Center  werd geleidelijk over de hele wereld uitgerold. Het is een initiatief van Google om de advertentie-ervaring te verbeteren door gebruikers meer transparantie en controle te bieden. 

Leer hoe u deze tool kunt gebruiken om uw kansen op conversie te maximaliseren en uw concurrenten te verrassen. Hulp nodig bij uw SEO? Contacteer Click+ en zijn team van experts.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Waarom Performance Max-campagnes|| van Google Ads gebruiken?
29/08/2023

Waarom Performance Max-campagnes van Google Ads gebruiken?

Lees meer
Hoe kan Search Ads 360 ||uw advertenties optimaliseren?
09/07/2023

Hoe kan Search Ads 360 uw advertenties optimaliseren?

Lees meer
Herneem de controle ||over advertenties met Google Ads
17/06/2022

Herneem de controle over advertenties met Google Ads

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken