Klik om onze aanbiedingen te ontdekken

De feestdagen staan vaak gelijk met cadeaus en koopjes. Voor deze gelegenheid heeft Facebook besloten om nieuwe functies te lanceren en zo bedrijven te helpen meer klanten te verwerven.

Update producttags op Instagram

Facebook nouveautésSinds 2016 is het al mogelijk om Instagram-advertenties te maken met producttags in Ads Manager. Een kleine nieuwigheid zal het leven voor bedrijven en ondernemingen echter nog gemakkelijker maken. Zij kunnen nu meteen producttags toevoegen aan hun advertenties. Dit stelt bedrijven en merken in staat om creatieve posts te maken. Ze kunnen de tags integreren in foto's, video's en "carrousel"-publicaties.

Stimuleren van het aankoopproces

Met dit systeem hoopt Facebook het koopgedrag van de gebruikers te stimuleren. Nu het aantal mensen dat zich aanmeldt op Instagram jaar na jaar toeneemt, is het denkbaar dat deze functie bijna een vereiste wordt voor de consument. Dankzij deze tags in de advertentie hoeft hij alleen maar op de advertentie zelf te klikken om informatie te krijgen die vroeger in een lange post kon verschuild zitten.

Zich richten op een nog specifieker publiek

Facebook heeft zelfs meer dan één cadeautje achter de hand, met ook nog de mogelijkheid om u te richten op een publiek dat interesse heeft getoond in uw producten, zonder dat ze tot het einde doorgingen. Van nu af aan kunt u erachter komen wie de mensen zijn die een product hebben opgeslagen, naar uw online winkel zijn gesurft of een aankoopproces hebben gestart zonder dat helemaal te beëindigen.

Tot slot zal een nieuwe optie genaamd "ShoppinLookalike audience" u in staat stellen om nieuwe klanten te ontdekken die  gemeenschappelijke interesses delen met uw bestaande klanten op Facebook en Instagram.

Publicitaire methodes evolueren steeds meer en staan acties toe die eerder niet haalbaar waren. Is het niet tijd om op te schieten en uw sociale media te boosten? Wilt u uw visibiliteit verhogen? Neem contact op met Click+ en praat met ons team van experts.