4 tips om een natuurlijke referentiëring strategie in te voeren
Uw website goed referentiëren is de eerste stap om goed geplaatst te zijn in de zoekresultaten van Google. Daartoe is er natuurlijke referentiëring (SEO), referentiëring via reclame (SEA) en tal van andere, meer subtiele technieken. Maar zodra de SEO basis is gelegd, moet men verder werken om deze moeizaam verkregen optimalisering te onderhouden. Hier komt het begrip strategie tussen!
1. Traffic teweegbrengen
Referentiëring brengt traffic teweeg en dit leidt tot een betere zichtbaarheid, wat opnieuw de traffic vergroot, en zo verder. Het is een (goede) vicieuze cirkel! Er zijn meerdere technieken mogelijk om traffic teweeg te brengen: sociale netwerken, partnerships, externe links, seo, sea, enz. Er is voor elk wat wils, maak er dus gebruik van!
Om meer te weten over deze middelen om traffic teweeg te brengen: dit artikel is volledig gewijd aan het onderwerp. Wat wil je nog meer?
2. Seo spraak is ideaal!
Men vergeet het, of men denkt er niet genoeg aan, maar spraakopdrachten krijgen geleidelijk hun plaats in onze dagelijks leven. Zowel in nieuwe wagens als thuis, bevrijden de zoekmiddelen en de technologie zich geleidelijk van toetsenborden en invoer van tekst. ‘Ok Google, hoe een Chili Con Carne bereiden?’,
‘Ok Google, ik zou naar David Guetta willen luisteren?’, evenveel spraakopdrachten voor evenveel sleutelwoorden. Het is niet omdat het zoeken niet schriftelijk gebeurt dat Google zijn methodes verandert. Het zijn opnieuw de metagegevens die zullen toelaten om optimaal te reageren op spraakopdrachten van surfers.
3. Systeem van linking
In SEO referentiëring zijn er twee soorten links: externe links en interne links. Beide zijn belangrijk wil uw website een goede plaats krijgen in de zoekresultaten. De interne links want goed geplaatst leiden ze de surfer naar andere pagina's van uw website. Het is wat men noemt het interne netwerk.
Terwijl de externe links externe gebruikers meenemen naar UW website. Indien deze links komen van een website met hoge PageRank (klasseringscore Google), biedt dit bovendien meer geloofwaardigheid vanuit het standpunt van Google en verhoogt uw eigen PageRank op zijn beurt. Kortom, alleen maar voordelen!
4. Regelmatig de balans opmaken
Een niet te verwaarlozen stap: uw natuurlijke referentiëring onderhouden. Zodra uw site perfect geoptimaliseerd is, is het nodig te letten op wat met de tijd kan veranderen, zoals bijvoorbeeld links. Die kunnen doodlopen en u punten kosten bij onze vriend Google, voor wie doodlopende links een verschrikking is. Het is ook van essentieel belang om de resultaten van uw referentiëring te analyseren om zeker te zijn dat die wel degelijk een (goede) invloed heeft op uw resultaten. In het andere geval moet u zich opnieuw buigen over de vraag om te zien wat kan worden veranderd.
Onze experten blijven ter beschikking om u kostbare hulp te bieden, aarzel niet contact op te nemen met hen.