De zichtbaarheid van een merk of een bedrijf verloopt vandaag onvermijdelijk via het net. De digitale marketingstrategie is gebaseerd op drie grote pijlers: natuurlijke referencering (SEO), betalende referencering (SEA) en het gebruik van de sociale netwerken (SMO).
Wij buigen on s eerst over deze eerste pijler. Google is de populairste zoekmotor. Meer dan 90% van de zoekbewerkingen wordt verricht via de Amerikaanse reus.
Het gebruikte algoritme is een zeer goed bewaard geheim, maar we kennen toch enkele elementen die de natuurlijke referencering van uw site kunnen verbeteren.
SEO: vier musts voor een succesvolle natuurlijke referencering
Hierna volgen vier prioriteiten die u in het achterhoofd moet houden om uw zichtbaarheid een boost te geven:
1. De inhoud
Om zichtbaar te zijn via een zoekmotor, moet u de relevantie van uw publicaties verzorgen. De sleutelwoorden zijn in dat opzicht cruciaal. Het is interessant de woorden te bestuderen die gebruikt worden om zoekbewerkingen te verrichten met betrekking tot uw activiteiten.
U moet ook aandacht schenken aan de kwaliteit van uw teksten en regelmatige publicaties verzekeren. Dat wordt in aanmerking genomen voor een prioritaire referencering.
2. De bekendheid
De zoekmotoren vertrouwen op de links die ze kunnen vinden tussen verschillende sites. Als u meer links naar andere sites toevoegt en als deze sites hetzelfde doen, wordt uw bekendheid spectaculair groter. Opgelet evenwel dat u ze in ‘nieuwe vensters’ plaatst, om een hoge rebound rate te vermijden.
Het kan interessant zijn om verschillende sites te creëren naargelang van uw activiteiten. Tot slot volstaat het zelf te verwijzen naar de artikels van deze verschillende sites.
3. Het gedrag van de internauten
De zoekmotoren bestuderen ook het gedrag van de internauten op uw site. Hoe meer tijd de internauten doorbrengen op uw publicaties, hoe relevanter deze worden geacht. Ook het aantal bekeken pagina’s wordt in aanmerking genomen. Men spreekt ook van rebound rate. Als een internaut op uw pagina terechtkomt en deze meteen verlaat, dan is dat contraproductief voor de referencering.
In deze context zijn foto’s en titels die in het oog springen een must. U moet ook aandacht schenken aan uw teksten. Slecht geschreven teksten met spellingfouten of stereotype formuleringen zullen niet op prijs worden gesteld.
4. De kwaliteit van de hosting
De internaut is van nature ongeduldig, en wordt steeds ongeduldiger. Als hij meer dan drie seconden moet wachten voordat een pagina afgebeeld wordt, verlaat hij de site. U moet dus aandacht schenken aan de ergonomie van uw site. U moet ook de onderneming onderzoeken die uw site host, om zeker te zijn van het prestatievermogen dat ze aanbiedt.
Houd deze verschillende punten in het achterhoofd om efficiënte SEO te ontwikkelen. Hoe hoger u staat in de zoekresultaten, hoe groter de kans dat u in contact treedt met een potentiële klant. Er bestaat ook betalende referencering of SEA om uw zichtbaarheid via de zoekmotoren een boost te geven.
Zijn bepaalde concepten nog niet duidelijk? Contacteer ons team.
Wij zijn professionals en wij beantwoorden met genoegen al uw vragen.