SEO : De nieuwe Google Images doet traffic dalen

Google herziet grondig de manier waarop beelden gepresenteerd worden in de zoekresultaten van Google Images. Als een internetgebruiker nu een beeld selecteert, verschijnt die groot in het midden van het scherm. Deze aanpassing leidt tot een vermindering van het verkeer voor sommige webmasters.

Tijdens de aankondiging legde Google de nadruk op het feit dat titel en de domeinnaam van de pagina die het beeld toont, en de grootte van het beeld veel beter zichtbaar zijn. Niettemin, deze nieuwe manier van beelden presenteren, brengt niet veel traffic naar de websites die de beelden bevatten. De mensen die het meest ontevreden zijn met de diensten van Google, hebben zelfs beslist om te verhinderen dat de bots van de zoekmachine hun beelden indexeren.

Nochtans legt Google zelf heel simpel uit hoe je kan verhinderen dat je beelden verschijnen in zijn resultaten.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Google wordt geconfronteerd ||met een toename van spam
18/05/2021

Google wordt geconfronteerd met een toename van spam

Lees meer
Kent u alle mogelijkheden|| van Google Chrome?
18/05/2021

Kent u alle mogelijkheden van Google Chrome?

Lees meer
Hoe zal Google er|| in 2030 uitzien?
18/05/2021

Hoe zal Google er in 2030 uitzien?

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site