12juni2019
Printen

SEA, betalende referenceringVier redenen om te opteren voor betalende referencering

Bij een globale marketingstrategie wordt gebruik gemaakt van natuurlijke referencering, vooral op basis van de relevantie van de sleutelwoorden die op uw site worden gebruikt.

Er wordt ook gebruik gemaakt van de sociale netwerken. Er is nog een laatste oplossing: SEA of Search Engine Advertising, de betalende referencering.

SEA: betalende referencering, een investering die rendeert!

Dit is een investering die interessant kan zijn. In dit artikel ontdekt u de voordelen van deze formule.

SEA
1. Zichtbaarheid

Het eerste voordeel van betalende referencering, ook SEA (Search Engine Advertising) genoemd, is dat u uw zichtbaarheid op een zoekmachine kunt verbeteren, afhankelijk van vooraf bepaalde sleutelwoorden, en dus snel het verkeer op uw site kunt ontwikkelen.

Google is de populairste zoekmotor met meer dan 90% van de zoekbewerkingen die wereldwijd worden verricht. De Amerikaanse reus heeft een bijzonder efficiënt betalend referenceringsysteem ontwikkeld.

Dit systeem garandeert dat u afhankelijk van een bepaalde zoekopdracht in de eerste drie resultaten staat. Dat is veel efficiënter inzake zichtbaarheid dan natuurlijke referencering of SEO (Search Engine Optimization).

2. Beheerst budget

Betalende referencering is veel goedkoper dan andere traditionele vormen van reclame. Dit is vooral zeer nuttig om uw budget te beheersen. Er bestaan drie formules voor de betaling van SEA. CPC of cost per click: u betaalt enkel als de internaut op uw advertentie klikt.

CPA of cost per acquisition: u betaalt naargelang van het aantal conversies (aankoop, inschrijving op een newsletter, nieuwe commerciële contacten). En tot slot het minst gebruikte, CPM of cost per mille: u betaalt voor een bepaald aantal weergaves. 

3. Doelgroepbepaling

Met betalende referencering kunt u doelgerichter het publiek benaderen dat uw advertentie ziet. Google biedt u met name de mogelijkheid om de internauten die uw advertenties zien geografisch te sorteren. Dat garandeert dat u potentiële klanten bereikt die echt geïnteresseerd kunnen zijn in uw bedrijf en uw producten.

4. Efficiënte evaluatie

Google biedt u een reeks statistieken waarmee u in real-time de impact van uw campagne kunt evalueren. U wordt onder andere geïnformeerd over het aantal klikken, de rebound rate, het percentage conversies of de plaatsen vanwaar de conversies afkomstig zijn.

Zo kunt u onmiddellijk de kwaliteit van uw campagne meten en bijsturen als u uw doelstellingen niet realiseert. 

Wij hopen dat dit een antwoord biedt op uw vragen over betalende referencering. Als u meer te weten wilt komen over dit thema of nog vragen hebt, dan zal ons team u met genoegen ondersteunen.

Doe een beroep op onze professionele vaardigheden.

 



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Waarom Performance Max-campagnes|| van Google Ads gebruiken?
29/08/2023

Waarom Performance Max-campagnes van Google Ads gebruiken?

Lees meer
Hoe kan Search Ads 360 ||uw advertenties optimaliseren?
09/07/2023

Hoe kan Search Ads 360 uw advertenties optimaliseren?

Lees meer
Google lanceert het||Ad Transparency Center
08/07/2023

Google lanceert hetAd Transparency Center

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken