Het gebruik van reclamecampagnes op Facebook is zonder twijfel een essentiële stap wanneer u uw bereik wilt vergroten op het sociale netwerk. Er zijn twee soorten van doelgroepen: de koude (die uw bedrijf of onderneming niet kennen, die nooit over uw content hebben gecommuniceerd) en de gepersonaliseerde (die al op zijn minst hebben geklikt, geliket of op uw content hebben gereageerd). Het is bij die laatste groep dat u retargeting kunt overwegen.
Als u wilt weten hoe u een gepersonaliseerd doelpubliek kunt uitbouwen, dan moet u hier zijn!
Maximaliseer uw investeringen
Retargeting stelt u in staat om te profiteren van al uw eerdere inspanningen. Of het nu gaat om reclamecampagnes via Google Ads, uw website, uw persberichten, uw nieuwsbrieven of zelfs radio- of tv-advertenties: u kunt er het maximum uithalen.
Met retargeting kunt u bijvoorbeeld mensen benaderen die een zoekopdracht op Google hebben ingetikt, zonder hun verzoek af te ronden en hen opnieuw proberen te overtuigen met een andere advertentie op Facebook.
Houd uw budget onder controle
Door u te richten op uw gepersonaliseerde doelgroepen wordt uw budget efficiënt besteed omdat het rechtstreeks gericht is aan mensen die een minimale interesse hebben in uw zaak, bedrijf, merk of product.
Het eindresultaat is dat er minder geld nodeloos wordt uitgegeven aan een koud publiek, dat absoluut geen deel uitmaakt van uw doelgroep. Kortom, u verliest minder geld en gebruikt een kleinere som voor meer efficiëntie.
Verhoogde aanwezigheid in alle stadia van de reclamecampagne
Als u in een B2B (Business to Business)-omgeving zit, mag u niet uit het oog verliezen dat professionals zich moeten vergewissen van het belang en de voordelen die hun uitgaven met zich meebrengen. Ze vergelijken de verschillende aanbiedingen op de markt en bestuderen de voor- en nadelen van de mogelijkheden die voor hen openstaan. Dergelijke stappen maken deel uit van een langetermijnproces.
Het is de perfecte gelegenheid om op te vallen dankzij retargeting. Door het definiëren van een goede inbound marketingstrategie (het ondersteunen van de behoeften van de doelgroep door middel van content om bezoeken aan de website te genereren) en lead nurturing (het begeleiden van de klant door de aankoopcyclus door het aanbieden van specifieke en doelgerichte communicatie). U controleert van A tot Z het traject van uw publiek om uw inspanningen om te zetten in concrete actie van hun kant.
Nieuwe diensten en alternatieven voorstellen
Een van de grote voordelen van retargeting is de mogelijkheid om nieuwe producten, diensten of alternatieven aan te bieden aan klanten die u al vertrouwen. Bovendien kunt u altijd nieuwe klanten bereiken! Een retargetingstrategie moet niet lichtzinnig worden opgevat en moet zorgvuldig worden uitgedacht zodat uw klanten zich niet ergeren aan herhaalde en ongepaste boodschappen.
Ons team van experts zal naar u luisteren om te bepalen welke strategie het best kan worden gevolgd om uw doelstellingen te bereiken.