Retargeting op Facebookof hoe u uw reclamecampagnes kunt maximaliseren

Het gebruik van reclamecampagnes op Facebook is zonder twijfel een essentiële stap wanneer u uw bereik wilt vergroten op het sociale netwerk. Er zijn twee soorten van doelgroepen: de koude (die uw bedrijf of onderneming niet kennen, die nooit over uw content hebben gecommuniceerd) en de gepersonaliseerde (die al op zijn minst hebben geklikt, geliket of op uw content hebben gereageerd). Het is bij die laatste groep dat u retargeting kunt overwegen.

Als u wilt weten hoe u een gepersonaliseerd doelpubliek kunt uitbouwen, dan moet u hier zijn!

Retargeting FacebookMaximaliseer uw investeringen

Retargeting stelt u in staat om te profiteren van al uw eerdere inspanningen. Of het nu gaat om reclamecampagnes via Google Ads, uw website, uw persberichten, uw nieuwsbrieven of zelfs radio- of tv-advertenties: u kunt er het maximum uithalen.

Met retargeting kunt u bijvoorbeeld mensen benaderen die een zoekopdracht op Google hebben ingetikt, zonder hun verzoek af te ronden en hen opnieuw proberen te overtuigen met een andere advertentie op Facebook.

Houd uw budget onder controle

Door u te richten op uw gepersonaliseerde doelgroepen wordt uw budget efficiënt besteed omdat het rechtstreeks gericht is aan mensen die een minimale interesse hebben in uw zaak, bedrijf, merk of product.

Het eindresultaat is dat er minder geld nodeloos wordt uitgegeven aan een koud publiek, dat absoluut geen deel uitmaakt van uw doelgroep. Kortom, u verliest minder geld en gebruikt een kleinere som voor meer efficiëntie.

Verhoogde aanwezigheid in alle stadia van de reclamecampagne

Als u in een B2B (Business to Business)-omgeving zit, mag u niet uit het oog verliezen dat professionals zich moeten vergewissen van het belang en de voordelen die hun uitgaven met zich meebrengen. Ze vergelijken de verschillende aanbiedingen op de markt en bestuderen de voor- en nadelen van de mogelijkheden die voor hen openstaan. Dergelijke stappen maken deel uit van een langetermijnproces.

Het is de perfecte gelegenheid om op te vallen dankzij retargeting. Door het definiëren van een goede inbound marketingstrategie (het ondersteunen van de behoeften van de doelgroep door middel van content om bezoeken aan de website te genereren) en lead nurturing (het begeleiden van de klant door de aankoopcyclus door het aanbieden van specifieke en doelgerichte communicatie). U controleert van A tot Z het traject van uw publiek om uw inspanningen om te zetten in concrete actie van hun kant.

Nieuwe diensten en alternatieven voorstellen

Een van de grote voordelen van retargeting is de mogelijkheid om nieuwe producten, diensten of alternatieven aan te bieden aan klanten die u al vertrouwen. Bovendien kunt u altijd nieuwe klanten bereiken! Een retargetingstrategie moet niet lichtzinnig worden opgevat en moet zorgvuldig worden uitgedacht zodat uw klanten zich niet ergeren aan herhaalde en ongepaste boodschappen.

Ons team van experts zal naar u luisteren om te bepalen welke strategie het best kan worden gevolgd om uw doelstellingen te bereiken.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Retargeting op Facebook||of hoe u uw reclamecampagnes kunt maximaliseren
02/11/2020

Retargeting op Facebookof hoe u uw reclamecampagnes kunt maximaliseren

Lees meer
Google in het vizier van||de Amerikaanse justitie
02/11/2020

Google in het vizier vande Amerikaanse justitie

Lees meer
Nieuwe Facebook-functies voor||de feestdagen
02/11/2020

Nieuwe Facebook-functies voorde feestdagen

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site