11september2023
Printen

Hoe kunt u in 2023 profiteren van natuurlijke referentiëring?

Natuurlijke referentiëring in 2023 kan een krachtige bondgenoot zijn in het succes van uw bedrijf. Het kan uw website namelijk helpen om bovenaan de pagina's met zoekmachineresultaten (SERP's) te komen. Wilt u uw online visibiliteit vergroten? Volg ons gedetailleerde dossier om te begrijpen hoe het werkt en hoe u ervan kunt profiteren.

Hoe werkt natuurlijke referentiëring?

Voordat u in de verschillende technieken van natuurlijke referentiëering of SEO (Search Engine Optimization) duikt, is het belangrijk om de basis te begrijpen. Ten eerste kan SEO worden onderverdeeld in twee brede categorieën, zijnde "on-page" SEO en "off-page" SEO.


1.“On-page” SEO

Men noemt "on-page" SEO, alles wat betrekking heeft op de interne elementen van uw website.

  • Trefwoorden: door de meest relevante te kiezen, zorgt u ervoor dat de zoektermen van internetgebruikers overeenkomen met uw product of dienst. Goed gekozen trefwoorden zijn essentieel om uw SEO, en daarmee uw online visibiliteit, te vergroten.
  • Metatags: deze zijn mede bepalend voor hoe zoekmachines de content van uw website kunnen interpreteren. De "title"- en "description"-tags zijn het belangrijkst. De eerste geeft de titel van uw website weer in de SERP's, de tweede is de uitleg die net onder de titel staat.
  • Content: het aanbieden van relevante, oordeelkundige, informatieve en kwalitatieve content is de beste manier om een gemotiveerd en betrokken publiek aan te trekken. Goed gestructureerde content boordevol trefwoorden is een echte stimulans voor uw online visibiliteit en trafiek.
  • Structuur: een intelligent hiërarchische website zorgt voor een duidelijke en vloeiende navigatie voor gebruikers. Ook zoekmachines zullen uw content gemakkelijker kunnen scannen en indexeren.

2.“Off-page” SEO

Dit zijn alle elementen buiten uw website zoals inkomende links, sociale media, maar ook vermeldingen op andere websites.

  • Inkomende links: ook bekend als "backlinks", dit zijn links van andere websites die naar uw eigen site verwijzen. Voor zoekmachines zijn deze inkomende links een bewijs van uw autoriteit en de relevantie van uw content. Hoe meer inkomende links u hebt, hoe meer Google uw site als waardevol beschouwt om de vraag van een gebruiker te beantwoorden.
  • Sociale media: elke vermelding en elk aandeel van uw pagina's op netwerken helpt de visibiliteit van uw website te verbeteren. Bovendien kunnen ze helpen om veel trafiek te genereren. Als uw profielen op sociale media goed zijn geoptimaliseerd, zult u geen moeite hebben om de autoriteit en geloofwaardigheid van uw merk op te bouwen.
  • Online mentions: vermeld worden door experts in uw vakgebied op hun website zal ook uw autoriteit versterken! Bovendien verbetert het de ranking van uw website in de SERP's.
  • Reviews: elke positieve opmerking of review kan uw online positie aanzienlijk verbeteren. Vooral als ze afkomstig zijn van sites zoals Google my Business. Een positieve recensie vergroot tegelijkertijd het vertrouwen van mensen in uw merk.

Nu u weet uit welke elementen SEO bestaat, is het de moeite waard om het onderscheid met SEA te benadrukken.

Wat is het verschil tussen natuurlijke en betaalde referentiëring?

Hoewel ze verschillend zijn, hebben ze beide hetzelfde doel, namelijk de visibiliteit van uw website in de SERP's verbeteren. Ze werken echter gevoelig anders.

1.Natuurlijke referentiëring of SEO

Met dit niet-betalende proces kan een website goed scoren in de SERP's, mits ze gebruik maakt van relevante trefwoorden. Dit is een langdurig proces waarbij de hele website moet worden geoptimaliseerd: metatags, inkomende links, content, metabeschrijving, enz. Al deze elementen worden geanalyseerd en in aanmerking genomen door de zoekmachines om hun kwaliteit en relevantie te beoordelen.

2.Betaalde referentiëring of SEA

De Search Engine Advertising verschilt in diverse opzichten van zijn SEO-neefje. Ten eerste is het betalend en heeft het tot doel advertenties te plaatsen in de SERP's. Deze verschijnen zodra een internetgebruiker een zoekopdracht uitvoert, met vermelding van de sleutelwoorden waarvoor de advertentie is gemaakt. Over het algemeen worden ze boven de eerste resultaten geplaatst. Adverteerders betalen elke keer dat een gebruiker op hun advertentie klikt, dit worden de kosten per klik (CPC) genoemd.

Het grote verschil tussen de twee, buiten de kosten van SEA, is dat het laatste gaat over het krijgen van snelle resultaten in een korte tijdsperiode. SEO aan de andere kant gaat over een echte langetermijnstrategie. Het vereist voortdurende inspanningen om de concurrentie bij te houden en duurzaamheid te garanderen.

Nu is het tijd om verder te gaan met de verschillende methoden om uw natuurlijke SEO te stimuleren.

Welke technieken moet u gebruiken om uw SEO te verbeteren?

Wilt u de visibiliteit van uw website verbeteren? Dan is het tijd om uw SEO-technieken te updaten. Hier zijn er een paar om u te helpen uw doelen te bereiken.

1.“Link building”

Afbeelding van 4 personen die verschillende tools en statistieken raadplegen om de SEO van hun website te analyserenDeze techniek die behoort tot de categorie "off-page" SEO kan enorm lonen, mits ze goed uitgevoerd is. Het gaat om het versterken en vermenigvuldigen van inkomende links naar uw website. Hierdoor begrijpen zoekmachines dat uw site wordt beschouwd als betrouwbaar en gerenommeerd. Ze helpen effectief uw domeinautoriteit te consolideren. U moet echter voorzichtig zijn met de kwaliteit van deze links. Deze moeten zelf afkomstig zijn van relevante, kwalitatieve en consistente sites met dezelfde achtergrond als u. Vergeet niet dat vertrouwen op een diversiteit aan links een interessantere strategie is dan vertrouwen op één enkele bron.

2.Alle soorten illustraties

Niet alleen woorden kunnen gunstig zijn voor SEO, er is ook visuele content. Video's, foto's, infografieken, afbeeldingen kunnen u helpen uw online visibiliteit te verbeteren. Ze zijn niet alleen aantrekkelijker en trekken meer aandacht van gebruikers, maar ze zorgen er ook voor dat ze meer tijd op uw website doorbrengen. U verhoogt zowel uw trafiek als de duur van hun bezoek.

3.Lokaal zoeken

Bedrijven kunnen aan naamsbekendheid en geloofwaardigheid winnen als zij zich richten op lokale SEO. Dat wil zeggen door uw website te optimaliseren voor lokaal zoeken. Veel mensen zijn op zoek naar winkels, bedrijven en ondernemingen op wandelafstand van hun huis. Wees goed gerefereerd op het net om een publiek in de buurt te bereiken dat zeker terug zal komen. Door een Google My Business-pagina aan te maken, creëert u een virtuele identiteitskaart van uw winkel: openingstijden, adres, telefoonnummer, naam, regio en andere relevante informatie volgens uw vakgebied. Om dit aspect van uw bedrijf te ontwikkelen, moet u content creëren die relevant is voor uw lokale publiek. Bijvoorbeeld blogberichten over een lokaal festival, een lokaal bedrijf of een attractie. Zo kunt u lokale trafiek naar uw website trekken.

Na de SEO-technieken is het belangrijk om u te waarschuwen voor de fouten die u moet vermijden bij het boosten van uw natuurlijke SEO in 2023.

Wat zijn de meest voorkomende fouten bij SEO?

Om de visibiliteit van een website te verbeteren, moet u de tijd nemen. Overhaasten en bepaalde taken negeren om onmiddellijk resultaat te boeken is niet aan te raden. Bovendien kan het ertoe leiden dat u op een verkeerde manier reageert. Hier is een lijst met fouten die u moet vermijden om niet al uw inspanningen te ruïneren.

1.Te veel trefwoorden

Slim geplaatste trefwoorden die spaarzaam worden gebruikt, zullen uw visibiliteit vergroten. Als u ze echter lukraak plaatst om het aantal hits te verhogen, riskeert u significante schade aan uw ranking. Zoekmachines zullen u bestraffen voor content van slechte kwaliteit.

2.Backlinks kopen

Hoewel sommige bedrijven geen scrupules hebben als het op het kopen van backlinks aankomt, kan dit soort praktijken een impact hebben op uw SEO. Zoekmachines zijn namelijk in staat om gekochte links op te sporen en u te bestraffen. Door echt kwalitatieve links te verkrijgen, vermijdt u een slechte impact van gekochte backlinks.

3.Leugens

Natuurlijk is liegen tegen gebruikers een no-go. Laat hen niet in de val lopen door ze door te verwijzen naar een pagina waar ze niet heen wilden. Deze "misleidende redirects" laten een zeer slechte indruk na en tasten uiteindelijk uw SEO, geloofwaardigheid en professionalisme aan. Natuurlijk kunnen de zoekmachines u daarvoor bestraffen.

4.Plagiaat

Als u problemen wilt voorkomen, gebruik dan niet zonder toestemming content van een andere website. U zet niet alleen uw reputatie en geloofwaardigheid op het spel, maar zoekmachines kunnen u ook bestraffen. Als u informatie van een andere website citeert, vergeet dan niet de bron te vermelden!

5.Vergeten updates uit te voeren

Dit klinkt vanzelfsprekend, maar soms is het nodig om eraan herinnerd te worden. Als u uw website niet regelmatig bijwerkt, stelt u zichzelf bloot aan veel problemen: beveiligingslekken, gegevensdiefstal, verouderde functies, weergaveproblemen, enz. Als het "technische aspect" belangrijk is voor uw SEO, dan is het ook belangrijk voor uw content. Die moet namelijk ook worden bijgewerkt om relevant en interessant te blijven voor de gebruikers. Inderdaad, een grote nieuwigheid moet u ertoe aanzetten uw content te herwerken en af te stoffen!

Als u voorzichtig en geduldig bent, zult u geen enkel probleem hebben om uw online visibiliteit te verbeteren. Wilt u het zeker weten? Dan hoeft u alleen maar de resultaten te meten.

Hoe evalueer ik het succes van mijn SEO?

Om de effectiviteit van uw SEO-strategie te evalueren, is het essentieel om de resultaten te meten. Door de verschillende indicatoren te begrijpen, kunt u het succes of falen van een campagne beoordelen. Niets is verloren, want u kunt altijd wijzigingen aanbrengen om weer op het goede spoor te komen. Dit zijn de indicatoren waarop u moet letten:

1.Organische trafiekIllustratie van een man die door een vergrootglas naar de SEO-statistieken van zijn website kijkt

Die toont het aantal bezoekers dat via de SERP's op uw site terecht is gekomen. Met tools zoals Google Analytics kunt u de ontwikkeling van deze bezoeken in de gaten houden. Als u een toename ziet, werkt uw SEO-strategie!

2.Conversiepercentages

Dit is het percentage bezoekers dat een actie heeft uitgevoerd op uw website: zich inschrijven, een product kopen, een contactformulier invullen, enz. Net als bij organische trafiek is het zo dat als het conversiepercentage toeneemt, dit komt doordat u de juiste argumenten hebt gevonden om uw publiek te overtuigen.

3.Keyword ranking

U kunt nagaan of de sleutelwoorden die u hebt gekozen om uw artikelen te refereren, ook echt hebben gewerkt. Dankzij Google Analytics kunt u de rangschikking van de trefwoorden bekijken. Als ze in de getoonde grafieken stijgen, betekent dit dat u de door internetgebruikers gezochte termen hebt kunnen bepalen.

4.Inkomende links

Nog steeds met Google Analytics heeft u toegang tot statistieken over de kwaliteit van inkomende links en hun aantal. Een manier om die fameuze backlinks goed in de gaten te houden. Een verhoging is synoniem met het succes van uw SEO-strategie.

Welke conclusies kunnen worden getrokken over SEO?

Na uitleg over de werking van natuurlijke referentiëring, de verschillen met betaalde referentiëring, de te verkiezen technieken, de te vermijden fouten en de meting van de resultaten, willen wij u herinneren aan enkele essentiële punten:

  • Natuurlijke referentiëring is een lang proces en kan u geen onmiddellijke resultaten opleveren. Over het algemeen moet u een dergelijke strategie overwegen over een periode van ten minste zes maanden
  • SEO evolueert voortdurend, net als de algoritmen van zoekmachines, en het is noodzakelijk om het in vraag te stellen wanneer het niet meer werkt. 
  • Kwaliteit moet altijd voorrang krijgen op kwantiteit, vooral voor inkomende links en sleutelwoorden. 
  • U verknoeit uw inspanningen als uw website niet zelf geoptimaliseerd is en niet goed presteert. De gebruikservaring is van het grootste belang om ervoor te zorgen dat uw SEO-strategie resultaat oplevert.

SEO is een complex proces met veel factoren en variabelen. Het loont echter op de lange termijn. Door een solide marketingstrategie te creëren, geeft u zichzelf de middelen om te slagen en de visibiliteit van uw bedrijf duurzaam te maken.

Om deze uitdaging te overwinnen, staat u er niet alleen voor! Click+ en zijn team van experts kunnen u helpen bij het bepalen van de beste SEO-strategie voor 2023. Aarzel niet om contact met ons op te nemen om uw project te bespreken!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Zoektrends in 2023 worden beïnvloed|| door economische en geopolitieke crisissen
19/09/2023

Zoektrends in 2023 worden beïnvloed door economische en geopolitieke crisissen

Lees meer
Hoe de Google ranking ||in 2023 te ontcijferen?
06/09/2023

Hoe de Google ranking in 2023 te ontcijferen?

Lees meer
Hoe kan u uw SEO ||verbeteren?
06/07/2023

Hoe kan u uw SEO verbeteren?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken