20January2021
Printen

Is het maken van een landing pagevoor mijn website onmisbaar?

De landing page, ook wel landingspagina genoemd, wordt in de marketing vaak gebruikt om op uw site bezoeken om te zetten in concrete actie (aankoop, offerteaanvraag, inschrijving, etc.). Dit is inderdaad het belangrijkste doel van de landing page: uw bezoekers vertellen wat u wil dat ze doen en vooral waarom ze het moeten doen. U hebt dus een doel, een sterke boodschap en aangepaste trefwoorden nodig. Het maken van een landing page moet sowieso een aantal richtlijnen respecteren om uw kansen op succes te maximaliseren.

Création de landing pageDe homepage is niet uw landing page

De fout die u moet vermijden is dat uw homepage ook uw landing page is, want ze hebben allebei verschillende functies. Meestal zijn homepages rijk aan verschillende elementen en kunnen ze bezoekers in de war brengen met zoveel informatie.

Wat moet mijn landing page bevatten?

U moet een korte, informatieve, maar pakkende titel vinden. Uw bezoeker moet begrijpen wat u van hem of haar wilt. Deze titel moet worden aangevuld met een ondertitel die een overtuigende boodschap of aanvullende informatie kan bevatten. U kunt ook een foto of video toevoegen die in het oog springt en relevant is. Tot slot is er de knop "call to action" (inschrijven, bestellen, contact opnemen, enz.). Aarzel niet om te spelen met kleuren om het belang van de knop te benadrukken.

Verwijder of beperk de mogelijkheid tot navigatie

Als u uw bezoekers de kans geeft om te ontsnappen aan uw landing page, is dat een vergissing. Het doel is dat de bezoekers er een actie op uitvoeren. Als u hen een optie geeft om "elders te gaan kijken", dan heeft u daar geen baat bij.

Hou het simpel en logisch

Uw doelstelling, boodschap en kernwoorden moeten duidelijk zijn. Wanneer iemand naar uw landing page gaat, moet de actie die hij of zij moet uitvoeren duidelijk worden uitgelegd. Bovendien moet die coherent zijn met wat u aankondigt. Als u het over een vrijblijvende offerte heeft, moet de vermelding "vrijblijvende offerte" duidelijk worden vermeld op uw landing page, omdat dit de reden is waarom de bezoeker voordien op uw link heeft geklikt.

Eén landing page per aanbieding

Wist u dat hoe meer landing pages u maakt, hoe meer kans u heeft om uw trafiek om te zetten in concrete actie. Wij raden u daarom aan om elke keer als u een nieuwe aanbieding of een nieuwe campagne heeft, landing pages aan te maken die zich specifiek richten naar geïnteresseerde bezoekers.

Zoals u zult hebben begrepen, is het maken van een landing page een essentieel element voor uw website. Heeft u er ooit aan gedacht om deze taak aan een professional toe te vertrouwen? Click+ is een SEO-bureau met 15 jaar ervaring op digitaal gebied. Neem contact met ons op en ons team van professionals zal u graag helpen om uw doel te bereiken.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

1,07 miljard aan aandelen verkocht door de oprichters||van Google
21/09/2021

1,07 miljard aan aandelen verkocht door de oprichtersvan Google

Lees meer
Hoe kunt u uw hotel gratis op||Google plaatsen?
21/09/2021

Hoe kunt u uw hotel gratis opGoogle plaatsen?

Lees meer
Waarom zal de OESO een belasting op digitale diensten||opleggen aan multinationals?
31/08/2021

Waarom zal de OESO een belasting op digitale dienstenopleggen aan multinationals?

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site