Kleuren en foto’s voor uw landingspagina: wij helpen u kiezen

Onze landingspagina’s zijn zo gemaakt dat ze als doel hebben potentiële klanten te bereiken en hen aan te zetten om u te contacteren. Al onze templates hebben een getest design om ervoor te zorgen dat uw bezoekers niet snel afgeleid worden van dat uiteindelijke doel.

 


Maar niet alleen ons getest design zullen aanzetten tot actie, ook uw kleuren en de foto’s die u op deze minisite gebruikt, moeten het publiek aanspreken. En wij hebben goed nieuws: er zijn namelijk kleuren die de juiste gevoelens kunnen raken en dat in combinatie met de juiste foto heeft u een landingspagina die werkt! Wij geven graag wat meer informatie:

 

Uw huisstijl

Tijdens de opstart van een nieuw bedrijf is het interessant om een huisstijl te bepalen. Uw huisstijl bestaat uit een logo en een bepaalde kleurencombinatie. Het is de manier waarop de buitenwereld u zal leren kennen.
Als we dieper ingaan op het kiezen van de juiste kleuren, is dat geen simpel werk. U moet namelijk kleuren kiezen die uw doelpubliek aanspreken en die bij hen de juiste gevoelens oproepen. Om herkenning op te roepen, is het interessant om in uw verschillende communicatie-uitingen met dezelfde kleuren te werken. En ook op uw landingspagina is het mogelijk om deze kleuren te integreren.

Maar hoe kiest u de juiste kleuren?

Uw huisstijl doortrekken naar uw landingspagina is zeker interessant. Maar wij raden ook aan om nog andere kleuren te kiezen die aanzetten tot actie. Oranje, bijvoorbeeld, is een optimistische kleur die uitnodigend overkomt bij mensen. Zo zal een oranje knop veel aantrekkelijker overkomen om op te klikken dan bijvoorbeeld een groene button. En daar is een reden voor, kleuren roepen namelijk bepaalde emoties op.
Wij nemen u graag mee in de wereld van kleuremoties en vertellen u welke kleur, welke emotie oproept:

  • Rood: passie, energie, gevaar, agressie, eetlust, liefde, opwinding, warmte,…
  • Oranje: innovatief, jeugdig, plezier, betaalbaarheid, toegankelijkheid, uitnodigend, warm, vindingrijk,…
  • Geel: Zonnig, warm, vriendelijk, energetisch en zelfs een beetje lafheid,…
  • Blauw: Professionaliteit, serieus, integriteit, oprechtheid, kalmte,…
  • Paars: Luxe, royaal, creativiteit, elegantie,…
  • Zwart: kracht, verfijning, mysterie, dood,…
  • Wit: Zuiverheid, reinheid, eenvoud, naïviteit,…
  • Bruin: Mannelijk, landelijk, leven, natuur,…
  • Roze: Natuurlijk, vrouwelijk, zacht,…

Kleuren combineren?

Een juiste kleurencombinatie maken is niet altijd even simpel. Teveel kleuren zullen de surfer afleiden van het uiteindelijke doel van uw minisite en het zal een onprofessionele uitstraling geven. Gelukkig staat u niet alleen in de keuze voor de juiste combinatie. Zowel het team van Click+ kan u helpen als de tool Color Adobe: https://color.adobe.com/nl/ 
Ook grote bedrijven zoals Google blijven testen met kleuren en welke kleur of welke combinatie goed werkt. In de afbeelding hieronder kan u bijvoorbeeld zien dat de melding ‘advertentie’ nu groen ziet, normaal gezien is dat geel. Vaak test Google dat op een bepaald publiek en beslist dan later of ze de verandering zullen doorvoeren voor iedereen. Lees ook het artikel over de testen die Google voerde op de zwarte links in hun zoekresultaten.

 


 

Kies zorgvuldig uw foto’s

Ook de keuze van foto’s op uw landingspagina kan bepalend zijn over hoe mensen zullen reageren. Het spreekt voor zicht dat u best geen foto’s op uw minisite zet die niets te maken hebben met uw activiteiten.
Let er bij de foto’s op dat ze overeenstemmen met de lay-out van uw pagina. Net zoals bij kleuren, is het niet interessant om teveel foto’s op uw minisite te plaatsen. Kies ook foto’s die aantrekkelijk zijn voor uw doelpubliek.
Verder is het belangrijk om een alternatieve tekst te geven aan uw foto, zo zal deze goed scoren op de zoekmachines. U hoeft zicht hier natuurlijk geen zorgen over te maken, het team van Click+ zal deze foto’s voorzien van een goede tekst.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Retargeting op Facebook||of hoe u uw reclamecampagnes kunt maximaliseren
02/11/2020

Retargeting op Facebookof hoe u uw reclamecampagnes kunt maximaliseren

Lees meer
Google in het vizier van||de Amerikaanse justitie
02/11/2020

Google in het vizier vande Amerikaanse justitie

Lees meer
Nieuwe Facebook-functies voor||de feestdagen
02/11/2020

Nieuwe Facebook-functies voorde feestdagen

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site