14maart2013
Printen

Hoe je eigen advertentie opzoeken in Google?

Google heeft hiervoor een tool ontwikkeld : Advertentievoorbeeld en -diagnose

Deze tool geeft u de mogelijkheid om zoekopdrachten uit te voeren zonder de resultaten te vertekenen en zonder een vertoning aan te rekenen. De resultaten van deze tool zijn die die de meerderheid van de internetgebruikers ziet bij een zoekopdracht.

Maar waarom gebruikt men deze tool en niet gewoon de zoekfunctie van Google?

Om deze vraag te beantwoorden, is het belangrijk om enkele begrippen opnieuw uit te leggen:

  1. Wat is een klik? Een klik komt overeen met de actie die wordt uitgevoerd door een gebruiker wanneer hij op uw advertentie klikt. Dit gebeurt in het algemeen met de bedoeling uw website te bezoeken en informatie te verkrijgen over uw aanbiedingen. Meer Info
  2. Wat is een vertoning? Hier gaat het over de verspreidingsfrequentie van uw advertentie. Een vertoning wordt aangerekend iedere keer dat uw advertentie verschijnt op een zoekpagina van Google of op een andere website van het Google netwerk. Meer Info

Ter herinnering: men spreekt hier alleen over de advertenties van Google Adwords die zicht rechts van of boven de natuurlijke resultaten bevinden in een kader met gele achtergrond.

Waarom kan je beter niet je eigen advertentie opzoeken via Google (ook niet met “Private Browsing) ?

  1. Elke keer dat er bij een zoekopdracht een advertentie verschijnt, wordt er een vertoning geregistreerd. Een advertentie die een groot aantal vertoningen heeft, maar slechts weinig kliks ziet zijn click-through-rate dalen (CTR: verhouding tussen het aantal vertoningen en kliks Meer info). Zonder in details te treden: een slechte CTR zal een negatief effect hebben op de campagne (op de Quality Score, de kosten, …)
  2. Zodra u regelmatig naar uw advertentie zoekt maar er niet op klikt, zal Google uw advertentie niet meer op dezelfde manier.tonen. De grote G acht de advertentie, als u er ondanks vele zoekopdrachten niet op klikt, irrelevant. Daarom zal hij de positie veranderen of ze zelfs niet meer vertonen.

Het is dus belangrijk niet op deze manier naar je eigen advertentie te zoeken.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Hoe waarde toevoegen aan door AI|| gecreëerde content op Google?
19/04/2023

Hoe waarde toevoegen aan door AI gecreëerde content op Google?

Lees meer
Hoe een socialemediastrategie|| ontwikkelen met contentpijlers?
19/04/2023

Hoe een socialemediastrategie ontwikkelen met contentpijlers?

Lees meer
Hoe profiteren van ||Google Shopping in 2023?
18/04/2023

Hoe profiteren van Google Shopping in 2023?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Alles weigeren
Instellingen aanpassen
Sta alles toe
Cookie-instelling bewerken