Als ondernemer, zaakvoerder van een kmo/eenmanszaak of zelfstandige heeft u waarschijnlijk al gehoord over de reclamecampagnes die Google aanbiedt. Ze zijn toegankelijk voor iedereen, u kunt er uw advertenties aanmaken, een reeks trefwoorden bepalen, kortom een echte boost voor uw dagelijkse activiteiten! In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is het echter niet zo gemakkelijk om alle facetten ervan te beheersen. Wanneer u een zoekopdracht uitvoert en u ziet een concurrerend bedrijf bovenaan de resultaten, dan is dat niet alleen een bewijs van hun uitstekende SEO, maar mogelijk ook van een meesterschap in publiciteit. Heeft u zich ooit het volgende afgevraagd: waarom zou ik mijn advertentiecampagne toevertrouwen aan een Google Ads-agentschap?
Wat zijn de voordelen?
Zonder de nodige achtergrond en ervaring op het gebied van webmarketing riskeert u nogal snel om uw doelstellingen niet te halen omdat u de te volgen richtlijnen niet beheerst. Door een professioneel bureau in te schakelen, bent u er zeker van dat u uw tijd en geld investeert in een duurzaam proces, want Google Ads is een tool die niet alleen rekening houdt met zoekwoorden planning, maar ook met het gedrag van gebruikers. Sommige gegevens mogen dus niet worden verwaarloosd als u uw kansen op succes wilt maximaliseren. Waarom Google Ads gebruiken? Er zijn veel voordelen verbonden aan het opzetten van reclamecampagnes via de tool van Google. U kunt ook bepalen welke biedstrategie u wilt toepassen. (URL-LINK artikel Welke biedstrategie volgen met uw Google Ads-agentschap? dossier 8 verzonden op 14/01).
1. Flexibiliteit
Een van de grote voordelen van Google Ads is ongetwijfeld de flexibiliteit. Het richt zich op iedereen: bedrijven, ondernemingen, bloggers, zelfstandigen, etc. Het kan door iedereen gebruikt worden, maar niet iedereen kent de regels die moeten worden nageleefd en heeft de juiste reflexen die men moet hebben.
2. Doorgronden van uw publiek
Met de mogelijkheid om uw publiek specifiek te targeten, heeft u nu meer sleutels om hun gedrag te begrijpen. Hoe reageren ze op uw advertenties? Welke acties zullen zij ondernemen? Staan ze open voor reclame? Zo kunt u uw campagne, uw producten en uw diensten verbeteren en bijsturen wat niet werkt.
3. Duidelijke statistieken
Om het gedrag van uw publiek te ontcijferen, moet u ook de statistieken analyseren die u ter beschikking worden gesteld. Op elk moment kunt u de statistieken van uw reclamecampagne raadplegen, een overzichtstabel en grafieken worden u aangeboden om de vooruitgang van de campagne door te lichten. Bijgevolg is het heel eenvoudig om de koers te wijzigen van uw campagne als u niet tevreden bent met de weg die door deze is genomen.
4. Kwalitatieve trafiek
Dankzij de zeer specifieke targeting stuurt Google u veel meer kwalitatieve trafiek dan een generieke zoekopdracht. U zult nog meer kans hebben dat uw bezoekers hun intenties omzetten in een aankoop. Dit is een belangrijk voordeel van deze Google Ads-campagnes.
5. Hoge return on investment
Met zoveel controle over een campagne, is uw return on investment veel rendabeler. Bovendien brengt Google Ads alleen kosten in rekening voor advertenties waarop mensen hebben geklikt met de CPC-techniek (de befaamde Cost per Click). Nadat u uw budget heeft vastgelegd, weet Google precies hoeveel het kan besteden aan een bepaalde campagne.
Natuurlijk is er, ondanks de vele voordelen, een strategie nodig om een dergelijke campagne uit te rollen. U moet eerst bepalen welke groep er het meest voor open zal staan, waar precies, hoeveel u bereid bent te betalen, enz. Daarom kunt u de lijst van uit te voeren taken vereenvoudigen door een professional in te schakelen.
Waarom zou ik Click+ kiezen voor mijn Google Ads campagne?
Dat is een uitstekende vraag! Wij bieden u verschillende formules om meer bezoekers naar uw website te lokken. Bovendien zorgen wij voor het maken van een geoptimaliseerde minisite om contacten te genereren via de Landing Page. Ons volledige team zorgt ook voor het beheer van uw campagne en de statistische opvolging van de prestaties.
1. Google Ads-formule
- Visibiliteit op zoekmachines
- Klantenzone
- Elke maand statistische rapporten
- Advies verstrekt door medewerkers die door Google zijn gecertificeerd.
- Optimalisatie van uw campagne
- Team dat beschikbaar is en naar u luistert
2. Landing Page-formule
- Design geoptimaliseerd voor "call to action"
- Gerichte SEO-content
- Onmisbare "call tracking"
- “Responsive” versie
- Standaard HTTPS
- Opvolging van vragen
- Klantenzone en maandelijkse verzending van statistische rapporten
Het opzetten van mijn reclamecampagne toevertrouwen aan een Google Ads- agentschap? Bent u nu overtuigd? Wacht niet om ons om een offerte te vragen! Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Click+ en zijn team van professionals!