Google AdWords of gesponsorde advertenties.

Heeft u zich ooit afgevraagd waarvoor Google AdWords-campagnes dienen? En waarom u de eerste positie niet altijd bereikt, hoewel u elke maand een bepaald bedrag investeert? In dit artikel wordt u kort uitgelegd wat de prijs en positionering van uw campagne bepaalt.

Google AdWords is een onlinedienst van Google waarmee bedrijven hun gewenste publiek kunnen bereiken. Dit door gebruik te maken van onlineadvertenties gebaseerd op zoekwoorden. Wanneer u een zoekopdracht op Google uitvoert, vindt u de gesponsorde links bovenaan de zoekopdrachten. Voor een succesvolle campagne is de keuze van de zoekwoorden essentieel.

Maar hoe gaat de aankoop van zoekwoorden in zijn werk?

Zoekwoorden worden aangekocht via een veilingsysteem dat de prijs instelt die door de adverteerder zal worden betaald voor de plaatsing van zijn advertentie. Als Google vindt dat u niet genoeg wilt betalen per bezoeker, zal de advertentie niet vertoont worden.

Hoe meer concurrentie op een bepaalde zoekwoord, hoe sneller de prijs stijgt en hoe hoger de kost per klik zal zijn voor het behalen van een goede positie.

Belangrijk om te weten is dat het aantal concurrenten ook een rol speelt bij de positionering in de zoekresultaten. Hoe minder concurrenten, hoe hoger de kans dat u snel bovenaan belandt.

De volgorde van positionering is niet alleen afhankelijk van de prijs die de adverteerder bereid is te betalen, maar ook van de “Quality Score”. Voor de scoreberekening wordt het aantal klikken in aanmerking genomen, en andere kwaliteitseisen waaraan een campagne moet voldoen.

Het voordeel van dit systeem is dat de eerste plaatsen niet automatisch worden toegekend aan de hoogste bieder. De kwaliteit van de advertentie en de website speelt een vitale rol!

Wat zijn de factoren die een invloed hebben op de positionering van de advertentie (Ad Rank)?

  • De kosten per klik: bepaalt hoeveel u betaalt per klik
  • De Quality Score: kwaliteitsindicator voor campagnes en advertenties

De voordelen van betaalde advertenties

  • Wanneer uw SEO posities nog niet optimaal zijn, is het mogelijk om reeds bovenaan in Google te verschijnen door gebruik te maken van Google Ads.
  • De combinatie van SEA en SEO kan ervoor zorgen dat u twee keer op de eerste pagina verschijnt.
  • Door preciezere zoekwoorden te kiezen kunnen mensen u sneller terugvinden.
  • Een campagne is mogelijk ongeacht uw budget.

Goed … wat nu?

Lijkt dit u allemaal ingewikkeld? Geen paniek en vertrouw op ons. Click + zal uw budget optimaliseren en uw positionering verbeteren. We bieden op maat gemaakte campagnes die afgestemd zijn op de behoeften van uw bedrijf! U zal steeds een oog in het zeil kunnen houden omdat u de mogelijkheid heeft om uw statistieken in real time te raadplegen.

Meer info over onze diensten? Bezoek onze website!

Bronnen

winst.nl (wat-is-google-adwords)

rothmanppc.com (11-things-you-must-know-about-adwords-before-starting)

dilate.com.au (guide-to-everything-you-must-know-about-google-adwords)

storeya.com (Everything About AdWords)



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Google || Een bedrijf dat een ware revolutie in ons dagelijks leven heeft ontketend
23/09/2019

Google Een bedrijf dat een ware revolutie in ons dagelijks leven heeft ontketend

Lees meer
Kalender 2019: Download de Click+ kalender
30/05/2019

Kalender 2019: Download de Click+ kalender

Lees meer
Eindejaarsfeesten: laat zien dat u om uw klanten geeft!
16/12/2018

Eindejaarsfeesten: laat zien dat u om uw klanten geeft!

Lees meer