28juni2018
Printen

Google AdWords of gesponsorde advertenties.

Heeft u zich ooit afgevraagd waarvoor Google AdWords-campagnes dienen? En waarom u de eerste positie niet altijd bereikt, hoewel u elke maand een bepaald bedrag investeert? In dit artikel wordt u kort uitgelegd wat de prijs en positionering van uw campagne bepaalt.

Google AdWords is een onlinedienst van Google waarmee bedrijven hun gewenste publiek kunnen bereiken. Dit door gebruik te maken van onlineadvertenties gebaseerd op zoekwoorden. Wanneer u een zoekopdracht op Google uitvoert, vindt u de gesponsorde links bovenaan de zoekopdrachten. Voor een succesvolle campagne is de keuze van de zoekwoorden essentieel.

Maar hoe gaat de aankoop van zoekwoorden in zijn werk?

Zoekwoorden worden aangekocht via een veilingsysteem dat de prijs instelt die door de adverteerder zal worden betaald voor de plaatsing van zijn advertentie. Als Google vindt dat u niet genoeg wilt betalen per bezoeker, zal de advertentie niet vertoont worden.

Hoe meer concurrentie op een bepaalde zoekwoord, hoe sneller de prijs stijgt en hoe hoger de kost per klik zal zijn voor het behalen van een goede positie.

Belangrijk om te weten is dat het aantal concurrenten ook een rol speelt bij de positionering in de zoekresultaten. Hoe minder concurrenten, hoe hoger de kans dat u snel bovenaan belandt.

De volgorde van positionering is niet alleen afhankelijk van de prijs die de adverteerder bereid is te betalen, maar ook van de “Quality Score”. Voor de scoreberekening wordt het aantal klikken in aanmerking genomen, en andere kwaliteitseisen waaraan een campagne moet voldoen.

Het voordeel van dit systeem is dat de eerste plaatsen niet automatisch worden toegekend aan de hoogste bieder. De kwaliteit van de advertentie en de website speelt een vitale rol!

Wat zijn de factoren die een invloed hebben op de positionering van de advertentie (Ad Rank)?

  • De kosten per klik: bepaalt hoeveel u betaalt per klik
  • De Quality Score: kwaliteitsindicator voor campagnes en advertenties

De voordelen van betaalde advertenties

  • Wanneer uw SEO posities nog niet optimaal zijn, is het mogelijk om reeds bovenaan in Google te verschijnen door gebruik te maken van Google Ads.
  • De combinatie van SEA en SEO kan ervoor zorgen dat u twee keer op de eerste pagina verschijnt.
  • Door preciezere zoekwoorden te kiezen kunnen mensen u sneller terugvinden.
  • Een campagne is mogelijk ongeacht uw budget.

Goed … wat nu?

Lijkt dit u allemaal ingewikkeld? Geen paniek en vertrouw op ons. Click + zal uw budget optimaliseren en uw positionering verbeteren. We bieden op maat gemaakte campagnes die afgestemd zijn op de behoeften van uw bedrijf! U zal steeds een oog in het zeil kunnen houden omdat u de mogelijkheid heeft om uw statistieken in real time te raadplegen.

Meer info over onze diensten? Bezoek onze website!

Bronnen

winst.nl (wat-is-google-adwords)

rothmanppc.com (11-things-you-must-know-about-adwords-before-starting)

dilate.com.au (guide-to-everything-you-must-know-about-google-adwords)

storeya.com (Everything About AdWords)



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Inzicht in het webgebruik in 2023|| om uw online business te bevorderen
11/09/2023

Inzicht in het webgebruik in 2023 om uw online business te bevorderen

Lees meer
Met reclamecampagnes op LinkedIn|| kunt u uw publiek beter bereiken
29/08/2023

Met reclamecampagnes op LinkedIn kunt u uw publiek beter bereiken

Lees meer
Hoe waarde toevoegen aan door AI|| gecreëerde content op Google?
19/04/2023

Hoe waarde toevoegen aan door AI gecreëerde content op Google?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken