De SEO-strategie om uw referentiëring op Google te verbeteren kan tijd kosten, maar het loont altijd de moeite. Wist u dat er fouten zijn die uw inspanningen kunnen belemmeren? Zoek uit waarop u moet letten als u uw rendement wilt maximaliseren.
Goede strategie negeren
Dit is ongetwijfeld het belangrijkste punt. Voordat u begint, moet u uw strategie bepalen. Wat is uw doel? Winnen van likes, mensen uw website laten bezoeken, aankopen stimuleren, uw bekendheid vergroten, etc. Hoe zal dit doel ingevuld worden? Infografiek, cartoon, video, getuigenissen van klanten, etc.? Tot slot, welke tools gaat u gebruiken? Facebook-advertentiecampagne, promotievideo's op Youtube, gebruik van Google Ads, enz.
Niet weten hoe uw publiek is samengesteld
Als u niet weet wat uw doelgroep zoekt, zit u al in de problemen. Gebruik alle tools die tot uw beschikking staan om u te helpen hen te definiëren. Wie zijn ze? Wat hebben ze nodig? Welke trefwoorden zouden ze kunnen intikken als ze op zoek zijn naar mijn dienst? Surf mee op de trends, reageer op hun huidige noden, ontdek hun zorgen en anticipeer op hun reactie.
Uw data niet analyseren
U moet voortdurend de data in perspectief zetten die u krijgt via uw reclamecampagnes. Aarzel niet om Google Analytics en Google Search Console te gebruiken om te begrijpen wat de trend is, wat voor soort publiek openstaat. Dit is belangrijk om u te helpen nieuwe strategieën te ontwikkelen.
Zorg ervoor dat het ontwerp van uw website “mobile-friendly” is
Het lijkt misschien overbodig dit te zeggen, maar de ervaring van uw potentiële klant moet zo vloeiend mogelijk zijn. Als uw interface niet openstaat voor smartphones, loopt u het risico dat u uw geloofwaardigheid en de interesse van surfers verliest. Een site die te traag laadt, content die niet voldoende gekaderd lijkt of een gebrek aan het intuïtieve aspect kan u ernstig benadelen.
Slechte prestaties gelinkt aan uw website
Voortgaand op het bovenstaande punt: als uw site niet voldoet aan bepaalde normen, zal ze snel aan de kant worden geschoven door surfers. Als ze traag laadt, als de video's en foto's niet geoptimaliseerd zijn voor het web, wordt dat alles een rem op de nieuwsgierigheid van uw potentiële klanten.
Geen relevante content maken
Let op dat u uw klanten niet in de val lokt met valse slogans. Wees creatief, maar vergeet niet dat u er bent om een vraag te beantwoorden door een oplossing voor te stellen. Reclame maken voor andere diensten is lovenswaardig, maar geef voorrang aan het beantwoorden van het verzoek van de surfer. Verwar snelheid niet met haastwerk. Uw content moet relevant en informatief zijn en geschreven door experts. Als uw klanten zich realiseren dat uw content amateuristisch is, zullen ze gaan kijken bij de concurrentie.
Slecht geïndexeerde website
Het is uiteraard essentieel dat uw site goed geïndexeerd is, anders zullen zoekmachines deze negeren en er helemaal geen rekening mee houden. Dit zal tot gevolg hebben dat het onmogelijk is om ze te vinden bij zoekopdrachten. Controleer of uw titel-tags niet te kort zijn en of uw pagina's voldoende content hebben, anders zijn ze te zwak om door Google als relevant te worden beschouwd.
Server- en HTTP-problemen
U moet "Error 404"-pagina’s vermijden ten koste van alles, anders verliest u aan geloofwaardigheid bij uw potentiële klanten en wordt op lange termijn een afname van uw trafiek verwacht omdat Google niet meer naar uw pagina zal verwijzen. Vooral als de surfer er niets aan heeft.
Kwaliteit van externe links is slecht
Als u uw visibiliteit en bekendheid wilt vergroten, is het goed om externe links te hebben naar gerenommeerde en geloofwaardige sites. Zo bouwt u in een mum van tijd uw reputatie op. Ga ook op jacht naar broken links, want die hebben geen nut voor u en zullen uw potentiële klant alleen maar frustreren.
Het beheersen van SEO vergt veel geduld en aandacht voor detail. Wist u dat u deze taak aan een professional kunt toevertrouwen? Click+ brengt verschillende merken samen ten dienste van kleine en middelgrote ondernemingen en zelfstandigen. Wilt u een website maken of een effectieve reclamecampagne lanceren? Neem contact met ons op voor meer informatie.