Gebruik emoji’s en speciale tekensom uw SEO te verbeteren

Emoji’s zijn overal: in instant messaging-gesprekken, op tv, op billboards en ze worden gebruikt als een drager van emoties, maar ook van sensibilisering. Wist u dat ze ook de SEO van uw website op zoekmachines kunnen verbeteren?

Référencement émoji SEODe grote winnaars

Sistrix heeft recent een studie gepubliceerd over emoji’s na een analyse van 3.400.000 resultaten. Daaruit bleek dat het gebruik van emoji’s helpt bij de referentiëring van websites wanneer deze in de zoektitels en -beschrijvingen op uw browser worden ingezet.

Bij de emoji’s die het best werken in titels vinden wij de kroon ???? (0,06%) terug, gevolgd door het mannetje met dollartekens in zijn ogen ???? (0,01%) en ten slotte de laars ???? (0,08%). De beschrijvingen worden meestal vergezeld van ✅ (0,52%), ❌ (0,08%) en ⭐ (0,06%). Wat betreft de speciale tekens die de eerste vier plaatsen in de titels innemen, hebben we " (0,89%), ▷ (0,51%), ᐅ (0,34%) en ten slotte ⇒ (0,14%). In de beschrijvingen vinden we ✓ (2,94%) en in mindere ", ➤ en ☎.

Trek bezoekers aan

Natuurlijk is het doel van SEO om bezoekers naar uw website te lokken. Door het toevoegen van emoji’s en speciale tekens onderscheidt u zich van de massa en trekt u zo meer aandacht dan uw concurrenten. Uw kansen zijn nu groter om betere resultaten te boeken in termen van clicks en naambekendheid.

Google had dit trucje echter heel snel door. De zoekmachine filtert de resultaten en heeft de neiging om niet alle speciale tekens en emoji’s te tonen. Hoe meer uw symbool verrast en anders is – en dus de aandacht trekt –, hoe meer Google terugdeinst om het weer te geven. Hetzelfde geldt voor de emoji die intrinsiek verband houdt met de context. Reden te meer om de in de vorige paragraaf gepresenteerde emoji’s, die het best werken, bij voorkeur te gebruiken.

Waar moet ik mijn emoji’s en speciale karakters toevoegen?

Om emoji’s en speciale tekens te zien verschijnen in de resultaten van zoekpagina’s, moet u deze opnemen in de title-tag en in de metabeschrijving van uw website. Sistrix biedt een gratis generator van SERP snippets aan als u wilt zien hoe uw beschrijving eruit zou zien.

Wij raden u aan om verschillende emoji’s te gebruiken in de titel en beschrijving, omdat ze anders niet in aanmerking worden genomen door Google. De studie toonde ook aan dat speciale tekens en emoji’s meestal vaker voorkomen in metabeschrijvingen dan in titels. Voor die laatste zijn de regels waarschijnlijk strenger.

Wilt u uw online SEO verbeteren? Click+ is het bureau dat gespecialiseerd is in SEO-campagnes. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons team. Al onze experts luisteren naar uw wensen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Gebruik emoji’s en speciale tekens||om uw SEO te verbeteren
12/11/2020

Gebruik emoji’s en speciale tekensom uw SEO te verbeteren

Lees meer
Exponentiële||versnelling
03/08/2020

Exponentiëleversnelling

Lees meer
Google,||het leeuwendeel
27/04/2020

Google,het leeuwendeel

Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site