12september2019
Printen

Meer diversiteitin de Google zoekresultaten

Altijd meer innovaties voor een betere tevredenheid!

Zou dit het motto van Google zijn? Zonder twijfel! Deze keer pakt Google de zoekresultaten aan en brengt het een wijziging van formaat aan die u zou kunnen interesseren: een verandering in de keuze van de resultaten die aan de websurfers worden getoond.

Indexation Google

Meermaals verschijnen op een resultatenpagina? Dat is nu voorbij!

Of toch bijna… Google heeft beslist om variatie in zijn resultaten te brengen. Als het vroeger mogelijk was om na een door een websurfer gegeven specifieke zoekopdracht, uw website meerdere malen te laten opduiken in de bovengenoemde resultaten, dan zult u het vanaf nu veel moeilijker hebben om dit mogelijk te maken.

Google heeft er altijd al naar gestreefd om de gebruikers van zijn zoekmachine zo goed mogelijk tevreden te stellen. Precies daarom is deze voortdurend aan het evolueren. Google werkt er voortdurend aan om deze te ontwikkelen, want dit verbetert de gebruikerservaring. Dit zijn de redenen die tot een wijziging, meerbepaald een diversificatie van de zoekresultaten, hebben geleid. Google wil voortaan maximum 2 resultaten van een zelfde website weergeven in antwoord op een door een gebruiker geformuleerde zoekopdracht.

Wijziging vs. update van zoekresultaten

Deze wijziging wordt niet beschouwd als een update, zoals Google dit uitlegt. Dit beïnvloedt op geen enkele wijze het rangschikkingsalgoritme, en het heeft dus geen weerslag op uw PageRank. Desondanks, zijn er toch risico’s dat dit gevolgen heeft voor uw zichtbaarheid.

Belangrijk om weten is dat deze wijziging niet wil zeggen dat het onmogelijk is dat uw website 2 maal in de zoekresultaten opduikt, want als Google 2 of meer van uw webpagina’s vindt die relevant zijn, dan zal het deze toch aan de websurfers voorstellen. Daarom moet u er een erezaak van maken om een kwaliteitsvolle referencing te maken en om relevante content te creëren.


Onze experts staan voor u klaar om u op de best mogelijke manier te helpen bij het optimaliseren van uw referencing. Aarzel dus geen seconde om hen te contacteren.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Welke soorten landing pages|| voor uw bedrijf?
09/07/2023

Welke soorten landing pages voor uw bedrijf?

Lees meer
SEO || SEO ja, formattering nee!
06/09/2022

SEO SEO ja, formattering nee!

Lees meer
Gebruik Google My Business|| voor een betere visibiliteit van uw bedrijf
11/08/2022

Gebruik Google My Business voor een betere visibiliteit van uw bedrijf

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken