Display Netwerk

Veel websites verkopen vrije ruimte op hun pagina’s als advertentieruimte aan Google.  Daardoor kan deze ook advertenties op websites van derden aanbieden aan zijn klanten. Dit heet het Display Netwerk. Meer dan een miljoen websites en blogs werken op die manier samen met Google.

U kan hiermee een publiek bereiken die Google zelf op dat moment niet gebruiken. Er zijn  meerdere mogelijkheden om te bepalen waar uw advertentie terechtkomt.

Contexttargeting

Google scant miljoenen webpagina’s, analyseert de tekst, taal, links en paginastructuur. Hiermee bepaalt Google welke pagina het meest overeenkomt met uw boodschap.

Plaatstargeting

U bepaalt zelf op welke sites uw advertentie weergegeven wordt. U kiest de pagina waar uw advertentie tot zijn recht komt. Dit kan een specifieke webpagina zijn, maar ook een online video, een game, RSS-feed of mobiele website.

Remarketing

Uw advertenties worden enkel weergegeven aan mensen die eerder relevante pagina’s op uw eigen website hebben bezocht. Zo bent u zeker dat u het doelpubliek bereikt met de juiste boodschap.
Uiteraard blijft het mogelijk om uw doelpubliek te definiëren met demografisch en geografische kenmerken.

 

Displayadvertenties

Een groot voordeel van het Display Network is dat de advertenties veelzijdiger zijn dan in het Search Network. Bij die laatste bestaat een advertentie per definitie uit een tekst met een link. In het Display Netwerk kan een advertentie ook foto’s, video, animaties of banners bevatten. Display advertising is vooral interessant voor een branding campagne.