De Performance Max-campagnes van Google Ads, gelanceerd in november 2021, zijn door gebruikers zeer goed ontvangen. Dankzij hun automatisering kunnen advertenties op alle Google-netwerken worden getoond, waaronder het Display Netwerk, het zoeknetwerk, YouTube, Gmail en Google Maps. Deze worden dan opgenomen onder één enkele campagne, wat gebruikers enorm helpt om hun verschillende advertenties tegelijkertijd te beheren.
Hoe helpen de nieuwe functies bij het optimaliseren van reclamecampagnes?
In maart 2023 kondigde Google Ads updates aan waar adverteerders veel profijt van zullen hebben:
1. Beter richten van trefwoorden
Om conversies te stimuleren en uw return on investment te verbeteren, raadt Google Ads gebruikers aan zoektermen te maken vertrekkende van bestaande zoekwoorden. Door zeer overbodige of te specifieke termen te verwijderen, helpt dit bij een betere campagne-automatisering. Het betekent ook dat Google betere analyse en begrip van de doelgroep kan uitvoeren, waardoor het gemakkelijker wordt om de conversiedoelen van adverteerders te bereiken.
2. Betere integratie met Google Analytics 4
Google Analytics 4 is het nieuwe analyseplatform van Google, dat Google Analytics Universal in juli 2023 heeft vervangen. Het is ontworpen om de privacy van gegevens te respecteren en biedt een intuïtiever dashboard. Google Ads is nu beter geïntegreerd met Google Analytics 4, waardoor adverteerders hun campagneprestaties gemakkelijker kunnen volgen.
3. Nieuwe opties voor advertenties
Geverifieerde adverteerders profiteren van nieuwe garanties om hun merknaam te beschermen tegen die van hun concurrenten in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's). Hun advertenties worden gekoppeld aan hun logo en zijn visueel aantrekkelijker. Bovendien streeft Google ernaar om fraude en identiteitsdiefstal in SERP's te beperken om de browser-ervaring van gebruikers veiliger te maken. Het is ook mogelijk om video's te maken op het platform en deze te bekijken op YouTube voordat ze live gaan. Adverteerders kunnen ook conversies en de waarde van reeds uitgezonden videoadvertenties vergelijken. Bovendien is een vergelijking mogelijk tussen Performance Max- en Shopping-campagnes.
Met deze nieuwe functies kunt u een breder publiek bereiken en uw online business verder laten groeien. Hulp nodig? Neem contact op met Click+ en zijn team van professionals!