29augustus2023
Printen

Waarom Performance Max-campagnes van Google Ads gebruiken?

De Performance Max-campagnes van Google Ads, gelanceerd in november 2021, zijn door gebruikers zeer goed ontvangen. Dankzij hun automatisering kunnen advertenties op alle Google-netwerken worden getoond, waaronder het Display Netwerk, het zoeknetwerk, YouTube, Gmail en Google Maps. Deze worden dan opgenomen onder één enkele campagne, wat gebruikers enorm helpt om hun verschillende advertenties tegelijkertijd te beheren.

Hoe helpen de nieuwe functies bij het optimaliseren van reclamecampagnes?

In maart 2023 kondigde Google Ads updates aan waar adverteerders veel profijt van zullen hebben:

1. Beter richten van trefwoorden

Illustratie van het concept van online reclamecampagnesOm conversies te stimuleren en uw return on investment te verbeteren, raadt Google Ads gebruikers aan zoektermen te maken vertrekkende van bestaande zoekwoorden. Door zeer overbodige of te specifieke termen te verwijderen, helpt dit bij een betere campagne-automatisering. Het betekent ook dat Google betere analyse en begrip van de doelgroep kan uitvoeren, waardoor het gemakkelijker wordt om de conversiedoelen van adverteerders te bereiken.

2. Betere integratie met Google Analytics 4

Google Analytics 4 is het nieuwe analyseplatform van Google, dat Google Analytics Universal in juli 2023 heeft vervangen. Het is ontworpen om de privacy van gegevens te respecteren en biedt een intuïtiever dashboard. Google Ads is nu beter geïntegreerd met Google Analytics 4, waardoor adverteerders hun campagneprestaties gemakkelijker kunnen volgen.

3. Nieuwe opties voor advertenties

Geverifieerde adverteerders profiteren van nieuwe garanties om hun merknaam te beschermen tegen die van hun concurrenten in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's). Hun advertenties worden gekoppeld aan hun logo en zijn visueel aantrekkelijker. Bovendien streeft Google ernaar om fraude en identiteitsdiefstal in SERP's te beperken om de browser-ervaring van gebruikers veiliger te maken. Het is ook mogelijk om video's te maken op het platform en deze te bekijken op YouTube voordat ze live gaan. Adverteerders kunnen ook conversies en de waarde van reeds uitgezonden videoadvertenties vergelijken. Bovendien is een vergelijking mogelijk tussen Performance Max- en Shopping-campagnes.

Met deze nieuwe functies kunt u een breder publiek bereiken en uw online business verder laten groeien. Hulp nodig? Neem contact op met Click+ en zijn team van professionals!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Hoe kan Search Ads 360 ||uw advertenties optimaliseren?
09/07/2023

Hoe kan Search Ads 360 uw advertenties optimaliseren?

Lees meer
Google lanceert het||Ad Transparency Center
08/07/2023

Google lanceert hetAd Transparency Center

Lees meer
Herneem de controle ||over advertenties met Google Ads
17/06/2022

Herneem de controle over advertenties met Google Ads

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken