Dossier 2: Hallo, mijn naam is Google

In ons tweede dossier over Google, die de zoekgigant onder de loep neemt, bespreken wij graag met u enkele belangrijke cijfers.
U weet hoogstwaarschijnlijk al dat Google de grootste zoekrobot op de wereld is. Maar kent u ook andere interessante cijfers die aantonen hoe belangrijk het bedrijf is?
 
 

 
Het marketaandeel van de technologiereus
Google wordt met een marktaandeel van 92.2%, wereldwijd het meest gebruikt. Behalve in China en in Rusland vinden we ook nog andere belangrijke zoekmachines zoals respectievelijk Baidu en Yandex.

Wereldwijd nummer 1 voor het uitvoeren van zoekopdrachten
Google domineert de zoeksector met een groot marktaandeel. Zij wordt gevolgd door Bing van Microsoft die slechts 2.96% van de markt bezit. Daarna volgt Yahoo (2.2%) en net buiten de top 3 valt Baidu met een marktaandeel van 1.05%.*

          

Nu begrijpt u hoogstwaarschijnlijk ook waarom Google onmisbaar is binnen een digitale marketingstrategie (= het geheel van marketingtechnieken die gebruikt worden op digitale media).

1 miljoen websites heeft Google Maps geïntegreerd
Vandaag de dag is Google Maps een onmisbaar hulpmiddel geworden om het adres van uw onderneming te communiceren op het web. U kan de kaart zelfs integreren op uw website en een Google My Business profiel aanmaken om meer informatie te geven over uw bedrijf. 

3 miljard zoekopdrachten per dag
Google telt 2000 miljard zoekopdrachten per jaar, 167 miljard per maand, 3 miljard per dag, 228 miljoen per uur, 3.8 miljoen per minuut en als dat u nog niet met verstomming slaat: 63 000 per seconde.
Om het met andere woorden te zeggen, gebruikt 94% van de Belgen de zoekreus als men informatie opzoekt. Wilt u deel uitmaken van deze ervaring en een AdWordscampagne realiseren? Contacteer ons dan! 

Op 80% van de smartphones is Google Maps en YouTube geïnstalleerd
Over het algemeen wordt de applicatie Facebook het meest gedownload, gevolgd door Messenger. Daarna vinden we Whatsapp, Instagram en Snapchat. YouTube bevindt zich op de 8ste plaatst, net voor Uber.

In de App store merken we een kleine verandering op, met een 4de plaats voor YouTube (ten koste van Instagram) en een 8ste positie voor Google Maps (die niet verscheen in het voorgaande klassement).

Google Maps en YouTube verschijnen helemaal niet in het klassement van applicaties die gedownload worden via Google Play. Dat is natuurlijk te verklaren door het feit dat de applicaties reeds op een Google toestel staan als ze aangekocht worden.

15% van de zoekopdrachten, zijn nieuwe opdrachten
Dit cijfer toont aan dat 15% van de zoekopdrachten nooit eerder werden ingevoerd in de zoekgigant.

Dat is zeer interessant voor Google, want op die manier kan zij haar database uitbreiden en steeds meer verfijnde resultaten weergeven. Deze zoekopdrachten zijn goed voor de long tail keywords, een techniek van SEO die zich baseert op specifiekere kernwoorden.

Bij de optimalisering van website voor SEO-richtlijnen, gebruiken we ook vaak hoofdkernwoorden, dat zijn korte woorden die vaak gebruikt woorden. Deze zoekwoorden hebben meer concurrentie en kosten dus meer binnen de SEA. Daarnaast hebben we dan specifiekere kernwoorden, die niet echt aantrekken, maar die samen de meeste traffic op een website of landingspagina verzorgen. Deze woorden zijn goedkoper, minder concurrentieel, maar u moet er meerdere kopen om effectief te werken. 

6 belangrijke elementen om te onthouden:
   * Google beschikt wereldwijd bijna over alle marktaandelen in de zoeksector
   * Ze is nummer 1 wereldwijd op internet en reflecteert 94% van de Belgen op vlak van informatieve zoekopdrachten op internet.
   * 1 miljoen websites integreren Google Maps
   * 3 miljard zoekopdrachten worden dagelijks uitgevoerd
   * 15% van de zoekwoorden zijn nieuw
   * 80% van alle telefoons zijn uitgerust met de applicatie Google Maps en YouTube

* Deze cijfers werden weergegeven voor maart 2017 via Statcounter.Com

Sources:
www.optimiz.me
www.worldissmail.fr
www.webankinfo.com
www.google.be
20 Apr

Reactie toevoegen

To prevent automated spam submissions leave this field empty.