19april2023
Printen

Hoe waarde toevoegen aan door AI gecreëerde content op Google?

Door AI (kunstmatige intelligentie) aangestuurde software wordt steeds meer gebruikt. Het gebruik ervan lijkt soms echt onderzoekswerk te vervangen. Maar is door AI gegenereerde content op Google echt beter voor SEO? Of wordt ze net genegeerd door de zoekmachine? Begin februari heeft de zoekmachine zijn nieuwe zoekrichtlijnen met betrekking tot dergelijke content bekendgemaakt.

Het maakt niet uit hoe de content tot stand is gekomen

Hoe verrassend het ook lijkt, Google is niet van plan met behulp van AI geschreven artikelen te bestraffen. Wat voor de zoekmachine het belangrijkst is, is de relevantie van uw geschriften. Het leveren van kwalitatieve content moet een prioriteit blijven. Ook SEO-specialisten zijn het hierover eens. Het gaat er dus niet om koste wat kost content te genereren, maar surfers kwalitatieve en informatieve content te bieden.

Mix van AI en menselijke interventie

Mensen verbieden gratis bronnen zoals ChatGPT te gebruiken, zou een vergissing zijn. Google weet dat dit niet mogelijk zou zijn. Het hoopt dat mensen moedig genoeg zullen zijn om de voordelen van een combinatie van AI en menselijke creativiteit te benutten. Als u ChatGPT vraagt om content te schrijven over een onderwerp, zal het gewoon een hoop informatie herhalen en een samenvatting maken. Als u het de volgende keer vraagt om dezelfde oefening te doen, zullen er overeenkomsten ontstaan. De uniformiteit van de teksten zal elke toegevoegde waarde van uw artikel wegnemen en het zal veel moeilijker worden om u te onderscheiden van uw concurrenten. Uw algemeen discours zal niet langer volstaan om uw potentiële klanten te overtuigen. Verdronken in de massa zal het onmogelijk zijn om het verschil te maken. Bovendien zal uw content niets nieuws brengen om de vragen van uw potentiële klanten te bevredigen.

ChatGPT kan echter een echte bondgenoot zijn voor content creators, maar u moet begrijpen hoe u het verstandig kunt gebruiken. Het kan bijvoorbeeld intenties of emoties niet volledig begrijpen. Momenteel is er geen vervanging voor menselijke intuïtie, vooral wanneer u te maken krijgt met klanten die u de productie van content toevertrouwen.

Concreet: inhoud die door AI op Google is gegenereerd, wordt niet bestraft door de zoekmachine maar moet worden herwerkt om zich te onderscheiden van de massa en van de concurrentie. Waar wacht u nog op om het schrijven van uw websitepagina's toe te vertrouwen aan een SEO-professional? Bij Click+ staat ons team tot uw beschikking. Contacteer ons nu en vertel ons over uw project!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Inzicht in het webgebruik in 2023|| om uw online business te bevorderen
11/09/2023

Inzicht in het webgebruik in 2023 om uw online business te bevorderen

Lees meer
Met reclamecampagnes op LinkedIn|| kunt u uw publiek beter bereiken
29/08/2023

Met reclamecampagnes op LinkedIn kunt u uw publiek beter bereiken

Lees meer
Hoe een socialemediastrategie|| ontwikkelen met contentpijlers?
19/04/2023

Hoe een socialemediastrategie ontwikkelen met contentpijlers?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken