12oktober2015
Printen

Adwords wordt populairder maar tegelijk ook duurder

Cost-per-click, wat betekent het? De cost-per-click of cpc is het bedrag dat u aan Google betaalt wanneer een surfer uw advertentie aanklikt. Click+ klanten beschikken over een vast budget per maand dat door hun project manager over de dagen van de maand wordt verdeeld. Per dag heeft u dus een bepaald budget te besteden aan kliks.

Deze kost per klik wordt bepaald door een aantal factoren:

  • Het tijdstip
  • De kwaliteit van uw campagne
  • De voornaamste factor is de concurrentie op dat moment binnen uw bedrijfstak of activiteit.

Google Adwords moet gezien worden als één grote veiling, waar bedrijven een prijs bieden om hun advertentie op een bepaalde positie binnen de advertentie ranking te zien. Hoe meer concurrentie op een bepaald moment of binnen een bepaalde activiteit, hoe hoger dus de prijs voor een klik op uw of hun advertentie.
Steeds meer ondernemers en bedrijven vinden hun weg naar Google Adwords. Een stijgend aantal spelers  bieden dus tegen elkaar op om hun advertentie op een hoge positie te kunnen plaatsen. Dit heeft ertoe geleid dat de gemiddelde CPC sterk de hoogte is ingegaan. Dit is zo voor Click+ klanten, maar eveneens voor iedereen die via Google Adwords zijn merk of bedrijf wil promoten.

De gemiddelde CPC is sinds 2010 gestegen van €0.10 naar €0.50 in 2015. Dit lijkt een vrij grote stijging, maar toch blijft het lonen om te investeren in Google Adwords.
CPC moyen
Ongeacht de prijsstijgingen blijft Google Adwords één van de goedkopere manieren om aan marketing te doen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het plaatsen van advertenties in vakbladen of tijdschriften. Bovendien is www.google.be nog altijd met stip de drukst bezochte zoekmachine van België zodat uw advertenties een zeer groot bereik hebben.

Ons Click+ team optimaliseert uw campagne regelmatig en zal daarbij de afweging maken tussen budget  en een voldoende hoge positie, zodat uw budget optimaal wordt besteed.
Door te zorgen voor aantrekkelijke bestemmings- of landingspagina’s, die overeenkomen met de zoekopdracht(en) van de bezoeker en hen uitnodigen om contact op te nemen, is uw Google Adwordscampagne zeer rendabel.

Gerichte campagnes met goed gekozen trefwoorden die aansluiten bij de inhoud van de bestemmingspagina’s worden door Google beloond met een kwaliteitsscore. Deze score zal ook de gemiddelde CPC binnen die campagnes positief beïnvloeden waardoor er voor hetzelfde budget meer kliks behaald kunnen worden.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Inzicht in het webgebruik in 2023|| om uw online business te bevorderen
11/09/2023

Inzicht in het webgebruik in 2023 om uw online business te bevorderen

Lees meer
Met reclamecampagnes op LinkedIn|| kunt u uw publiek beter bereiken
29/08/2023

Met reclamecampagnes op LinkedIn kunt u uw publiek beter bereiken

Lees meer
Hoe waarde toevoegen aan door AI|| gecreëerde content op Google?
19/04/2023

Hoe waarde toevoegen aan door AI gecreëerde content op Google?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken