3 recente actualiteiten die u absoluut moet kennen!
Google is een bedrijf dat voortdurend evolueert en altijd op zoek is naar nieuwigheden om zijn gebruikers zo goed mogelijk tevreden te stellen. Maar dat geldt ook voor u, niet? Precies daarom gaan we samen de balans opmaken van de actualiteit die de laatste tijd impact heeft gehad op de referencing-wereld. Of het nu gaat om SEO of SEA, de veranderingen die we hier zullen vermelden, zullen niet alleen een impact hebben op uw werk in het verleden, maar ook op uw werk in de toekomst!
Een grotere diversiteit in de zoekresultaten
Google heeft beslist om de zoekresultaten een beetje te wijzigen. Inderdaad: wanneer een gebruiker op het web zal surfen, op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp, dan zal hij voorstellen te zien krijgen die afkomstig zijn van meerdere verschillende sites. Als u zich vroeger meermaals op de eerste pagina van de zoekresultaten bevond, dan is dan nu niet meer noodzakelijkerwijs het geval.
Het is belangrijk te vermelden dat er geen update van het algoritme is gebeurd, maar wel dat er iets veranderd is aan de weergave van de resultaten, allemaal met de bedoeling de resultaten te diversifiëren. Strikt genomen, zal dit dus geen invloed hebben op de rangschikking van de websites. Voor meer info hierover, raadpleegt u best ons artikel over dit onderwerp.
Een wijziging van de schrijfwijze van de URL’s
Waarschijnlijk heeft u ooit al eens het adres van uw website aan iemand gezegd of gedicteerd met de fameuze beginformule: “3 maal w […]”. Weet nu dat u dit niet meer kunt doen. De schrijfwijze van de URL’s werd gewijzigd. Werp een blik op de adresbalk en bewonder het resultaat. Vaarwel alle HTTPs:// en alle WWW.! Ze hebben hun plaats afgestaan aan een link die rechtstreeks naar de essentie gaat. Dat is immers het streefdoel van Google: het overbodige verwijderen. Deze wijziging is effectief op zowel smartphones en tabletten als op computers. In dit artikel vindt u meer details. Dus, vindt u dit wel of helemaal niet OK?
Mobiele reclame: binnenkort afgeschaft?
Dit is nog geen actualiteit, maar binnenkort zal er in oktober meer Google Mobile specialisatie mogelijk zijn in Google Ads. Maar wat is dat eigenlijk? Het gaat hier om certificaten die door Google worden toegekend aan professionals van referencing via publiciteit (SEA en andere) die onder de voorwaarden vallen om ze te hebben en die slagen voor de examens om ze te bekomen. Er bestaan 4 specialisaties: Publiciteit op het Zoek Net,
Publiciteit Video, Publiciteit op het Display Net en Publiciteit met Google Shopping. Om deze te bekomen, moet men ook geslaagd zijn voor examens over de basiskennis van Google Ads. Omdat deze verschillende specialisaties geen grote verschillen maken tussen diverse dragers (mobiel of computer), heeft Google beslist om deze betreffende Mobiele Publiciteit af te schaffen. Dat is belangrijke info voor degenen die deze specialisatiebadge op Google Partner bezitten.