18mei2020
Printen

E-commerce:Google verandert van koers

Gaat online reclame een nieuw tijdperk in? Door het aankondigen van de toekomstige gratis verwijzing van producten op Google Shopping, heeft de Californische gigant zijn bereidheid bevestigd om een sterke speler in het debat te worden. Tot nu toe heeft het in de kijker zetten van producten die het publiek zoekt veel winst opgeleverd voor Google, voornamelijk via PPC. Een ommekeer? Een verstoring? Wij zoeken het uit.

Google Shopping Click+

Google bereidt het terrein voor

De aanpak van het Amerikaanse bedrijf moet niet beschouwd worden als een cadeau, maar is ook niet schadelijk. Het is eerder een goed voorteken voor een strategische herpositionering in het centrum van de online commerce. Het doel: het aanbod en assortiment uitbreiden om te kunnen concurreren met grote platforms zoals Amazon op hun terrein.

Met welke gevolgen?

Een verscherping van de concurrentie zal onvermijdelijk leiden tot lagere prijzen van de producten, waarbij de uitbreiding van het aanbod de consument ten goede komt.

De aanpak zou theoretisch kunnen leiden tot publicitaire besparingen voor veel e-commerce-spelers. Dit is goed nieuws, dat wel gerelativeerd moet worden.

Een commerciële krachtpatser

De grote winnaar zal uiteraard niemand anders zijn dan Google die, door zijn aanbod te diversifiëren hetzelfde doet met zijn inkomstenbronnen.

Voor adverteerders zal deze daling van de reclamekosten niet zonder gevolgen blijven en zal het budget waarschijnlijk moeten verschuiven naar premium advertenties, die nog steeds betaald zullen moeten worden en waarvan de kosten zelfs zouden kunnen stijgen. Meer dan ooit zal uw SEO moeten worden aangepakt. Meer dan ooit zal het streven naar de koppositie essentieel zijn. Adverteerders zullen zich aan deze nieuwe situatie moeten aanpassen.

Wilt u hier meer over weten? Aarzel niet om contact op te nemen met onze teams.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Waarom Performance Max-campagnes|| van Google Ads gebruiken?
29/08/2023

Waarom Performance Max-campagnes van Google Ads gebruiken?

Lees meer
Hoe kan Search Ads 360 ||uw advertenties optimaliseren?
09/07/2023

Hoe kan Search Ads 360 uw advertenties optimaliseren?

Lees meer
Google lanceert het||Ad Transparency Center
08/07/2023

Google lanceert hetAd Transparency Center

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken