18mei2020
Printen

Google Ads verhoogt de strijdtegen online wanpraktijken

In het fiscale jaar 2019, heeft Google Ads gemiddeld meer dan 7 miljoen ongepaste advertenties per dag verwijderd. Dit is een lichte stijging ten opzichte van het voorgaande jaar. In deze periode verwijderde Google ook 21 miljoen pagina's, blokkeerde het 1,2 miljoen accounts en beëindigde het ook nog eens net zoveel accounts. Deze waakzaamheid zal in 2020 nodig blijven omdat de oplichters zich voortdurend aanpassen, zoals de crisis tijdens de huidige pandemie bewijst.

Google Ads vérification

1. Phising

Google Ads heeft een toename van de phishing-technieken geconstateerd, vooral bij mensen die hun paspoort willen vernieuwen. De doelgroep evolueert, het doel blijft hetzelfde: het verzamelen van een maximum aan persoonlijke informatie, zoals bankgegevens of creditcardnummers.

2. Clickbait

De Californische gigant heeft ook een toename van het aantal malafide e-mails opgemerkt, steeds met de bedoeling om gevoelige informatie te verzamelen via "Canada Dry-formulieren”. Deze lijken echt, maar zijn dat niet: veiligheidswaarschuwingen, fictieve vergoedingen, verleidelijke leningsvoorstellen...

3. Oplichting gelinkt aan Covid-19

Elke kans is goed voor oplichters die steeds willen profiteren van de zwakte van mensen en het systeem. Miljoenen advertenties zijn al verwijderd: fictieve voorraden van maskers, nepwonderdrankjes, bedrieglijke advertenties (gratis leningen, miraculeuze vergoedingen, samenzweringstheorieën...). De recente pandemie heeft zelfs geleidt tot de oprichting van een gespecialiseerd team.

4. De reactie van Google

Terwijl de vlotte doorstroming van bewezen informatie over het coronavirus wordt gewaarborgd, is Google van plan nog meer het kaf van het koren te scheiden door de manoeuvreerruimte van malafide organisaties te verkleinen. Het invoeren van een uitgebreid programma om adverteerders te verifiëren is een stap in die richting. Er zijn veel data beschikbaar om gebruikers te helpen.

Bent u op zoek naar professionals om u te begeleiden? Wij staan tot uw dienst.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Waarom Performance Max-campagnes|| van Google Ads gebruiken?
29/08/2023

Waarom Performance Max-campagnes van Google Ads gebruiken?

Lees meer
Hoe kan Search Ads 360 ||uw advertenties optimaliseren?
09/07/2023

Hoe kan Search Ads 360 uw advertenties optimaliseren?

Lees meer
Google lanceert het||Ad Transparency Center
08/07/2023

Google lanceert hetAd Transparency Center

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken