Heeft u genoeg van al te opdringerige reclame en Google-suggesties? U bent waarschijnlijk niet alleen. Er zijn verschillende oplossingen beschikbaar om deze inbreuk op uw privacy te voorkomen. Ontdek de browser Brave die in 2016 werd gelanceerd en die echt een nieuwe manier van surfen op het net brengt. Brave brengt eveneens haar eigen zoekmachine op de markt onder de naam Brave Search en positioneert zichzelf als een alternatief voor de gigant Google. Haar hobby? Privacy!
Hoe is Brave Search anders?
Brave Search is echt anders dan andere zoekmachines. In de eerste plaats weigert het zijn gebruikers te volgen en geeft het hen een bevoorrechte plaats. Bovendien heeft het zijn eigen zoekindex. Dat wil zeggen dat het geen resultaten van andere aanbieders zal weergeven. Inderdaad, veel andere alternatieve browsers huren de zoekindex van Google of Microsoft.
Het resultaat is dat u identieke resultaten krijgt. Met Brave Search is dit niet het geval. Zijn resultaten garanderen u de meest persoonlijke en snelle ervaring op de markt. Bovendien kunnen uitgevers hun aandeel in de inkomsten gemakkelijk verhogen. Adverteerders, aan de andere kant, zijn in staat om betere conversies te krijgen. Zo kunnen gebruikers bijvoorbeeld advertenties belonen die zij niet te opdringerig vinden. Ze geven deze een Basic Attention Token (BAT), dat ze vervolgens kunnen inwisselen of als fooi kunnen gebruiken om de makers van de content van hun keuze te betalen. De transparantie van Brave Search zorgt ervoor dat diversiteit niet alleen afhankelijk is van algoritmes. Anonieme zoekopdrachten beschermen gegevens en zorgen voor een optimale privacy.
Er bestaat een betaversie van Brave Search
Een testversie van de zoekmachine zal binnenkort worden geïntegreerd in de Brave-browser. Ze zal gebruikers bijna de volledige controle geven over hun online-ervaring. Binnenkort zal zoeken ook mogelijk zijn op alle Brave-browsers (IOS, Android en desktop) als een extensie, naast andere zoekmachines. Brave Search werd in maart 2021 aangekondigd en het publiek heeft gereageerd door deel te nemen aan betatests. Meer dan 100.000 gebruikers hebben zich vrijwillig aangemeld om de nieuwe functies te proberen. Met Brave Ads zal het bijvoorbeeld mogelijk zijn om reclame te maken. Bovendien is er met Bravenews een netwerk gewijd aan informatie en vergezeld van een firewall-dienst en een VPN.
De browser Brave heeft nu al 32 miljoen maandelijks actieve gebruikers, in 2020 waren dat er nog maar 25 miljoen. Als u, net als dit bedrijf, uw klantenbestand wil zien groeien, is het misschien tijd om na te denken over een impactvolle reclamecampagne. Bij Click+ hebben we een aantal pakketten om u te helpen uw doel te bereiken! Van landingspagina's tot Google Ads, er is altijd een oplossing om met succes meer klanten aan te trekken. Bent u klaar om te beginnen? Neem nu contact met ons op en vertel ons wat u wilt doen.