17januari2012
Printen

Adwords-campagnes op mobiele apparaten

Dit nieuwe artikel gaat over de specifieke parameters en voordelen van Adwords-campagnes die adverteren op mobiele apparaten of smartphones. Zoals u weet is het technisch mogelijk om advertenties op smartphones te publiceren. De textadvertenties lijken op de normale tekstadvertenties. Het besturingssysteem kiest u zelf: IOS voor Iphones, symbian voor Nokia, …

Op mobiele apparaten staan er in de zoekresultaten van Google over het algemeen 2 tekstadvertenties boven de natuurlijke natuurlijke zoekresultaten, en tot 3 advertenties onderaan.

Vooral activiteiten waar mensen in nood een beroep op doen (zoals slotenmakers, ontstoppers, …) leveren goede en interessante resultaten op GSM’s.

Hoewel de gemiddelde cpc van mobiele campagnes hoger ligt dan de cpc’s bij traditionele campagnes (enkel de hoogste posities worden immers vertoond), bieden mobiele campagnes een groot voordeel,  u kunt deze dusdanig instellen dat elke klik leidt tot een nieuwe oproep aan de adverteerder i.p.v. naar diens website.

Hiervoor dient u een oproepextentie te activeren en het nummer van de adverteerder (vast of mobiel) in te geven.

Het grote voordeel hiervan is dat elke klik een conversie of oproep oplevert. Een onmiskenbare troef voor websites die normaal geen conversies kunnen opvolgen (websites zonder contactformulier). Als u ervan uitgaat dat elke klik tot een conversie leidt i.p.v. tot een vrijblijvend bezoek op de website, kunt u zich permitteren de kliks iets duurder te betalen.

Dus als u een activiteit heeft waar u mensen in een noodgeval depanneert (zoals  slotenmakers, loodgieters, …), test dan dit type mobiele campagnes zeker uit! U genereert makkelijk nieuwe oproepen en leads, verhoogt zo u zakencijfer en laat de ROI van uw Adwords-publiciteitscampagne stijgen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

Inzicht in het webgebruik in 2023|| om uw online business te bevorderen
11/09/2023

Inzicht in het webgebruik in 2023 om uw online business te bevorderen

Lees meer
Met reclamecampagnes op LinkedIn|| kunt u uw publiek beter bereiken
29/08/2023

Met reclamecampagnes op LinkedIn kunt u uw publiek beter bereiken

Lees meer
Hoe waarde toevoegen aan door AI|| gecreëerde content op Google?
19/04/2023

Hoe waarde toevoegen aan door AI gecreëerde content op Google?

Lees meer
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken